Agora miała w IV kw. 47,5 mln zł EBITDA, zgodnie z oczekiwaniami

Grupa Agory w IV kwartale 2018 r. miała 2,3 mln zł zysku netto (rok wcześniej 72,3 mln zł zysku netto).

Grupa Agora wypracowała w czwartym kwartale 2018 roku 47,5 mln zł zysku EBITDA*, o 10,2 proc. więcej niż przed rokiem. Wynik był o 1,9 proc. niższy od konsensusu PAP Biznes, który zakładał 48,4 mln zł zysku. Zysk netto grupy wyniósł w ubiegłym roku 9,4 mln zł.

Oczekiwania sześciu biur maklerskich ankietowanych przez PAP Biznes wahały się od 44 mln zł zysku do 53 mln zł zysku.

Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej Agory sięgnął 0,3 mln zł wobec 73,5 mln zł straty wcześniej.

Agora zdecydowała w lutym o dokonaniu odpisów aktualizujących, m.in. wartość spółki Goldenline oraz pozostałych należności wobec firmy Ruch - odpisy te obniżyły wynik grupy za czwarty kwartał 2018 roku o około 11,4 mln zł. Z kolei w czwartym kwartale 2017 roku wynik grupy był obciążone odpisami w wysokości 88,9 mln zł.

Reklama

Pobierz za darmo program PIT 2018

Podatek dochodowy grupy w czwartym kwartale wyniósł 7,2 mln zł - efektywna stopa opodatkowania wyniosła 75,8 proc.

Przychody grupy Agora wyniosły w czwartym kwartale 346,1 mln zł i były zgodne z oczekiwaniami analityków (343,6 mln zł). Sprzedaż wzrosła o 4,8 proc. rok do roku.

Poniżej tabela z wynikami Agory i ich porównaniem do konsensusu PAP:

4Q2018 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2018 rdr
0
Przychody 346,1 343,6 0,7% 4,8% 33,7% 1141,2 -2,1%
EBITDA 47,5 48,4 -1,9% 10,2% 177,8% 98,4 -17,2%
EBIT* 14,7 25,3 -41,8% - - 0,9 -
zysk netto j.d.* 0,3 21,2 -98,6% - - 5,1 -
marża EBITDA 13,7% 14,1% -0,36 0,68 7,12 8,62% -1,58
marża EBIT 4,2% 7,4% -3,11 26,71 5,79 0,08% 6,34
marża netto 0,1% 6,2% -6,09 -22,16 1,40 0,45% 7,61

* wyniki mogą być nieporównywalne z konsensusem ze względu na odpisy ogłoszone przez spółkę w lutym

------------

Agora prognozuje wzrost rynku reklamy w 2019 r. na 2,5-4,5 proc.

Według szacunków Agory, w 2019 roku wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrośnie od 2,5 proc. do 4,5 proc. w porównaniu z 2018 r., gdy wzrost wyniósł 7,5 proc. - podała spółka w raporcie.

W raporcie podano, że rynek reklamy w Polsce w czwartym kwartale 2018 r. wzrósł o 4,5 proc. do około 2,8 mld zł.

"W czwartym kwartale 2018 r. reklamodawcy zwiększyli wydatki reklamowe we wszystkich segmentach rynku poza prasą. Najwyższy wzrost wydatków reklamowych miał miejsce w internecie, były one również wyższe w reklamie zewnętrznej, kinie, radiu i telewizji. Mniejsze wydatki na reklamę miały natomiast miejsce w dziennikach i czasopismach" - napisano w raporcie.

W całym 2018 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o 7,5 proc. do kwoty około 9,6 mld zł.

Poniżej przedstawiamy prognozy Agory dla rynku reklamy na 2019 rok w podziale na segmenty:

OGÓŁEM Telewizja Internet Czasopisma Radio Reklama zewnętrzna Dzienniki Kino
2019 P 2,5-4,5 proc. 2-4 proc. 5-8 proc. (10 proc.) - (8 proc.) 2-4 proc. 2-4 proc. (13 proc.)-(11 proc.) 1-3 proc.
2018 7,5 proc. 6,5 proc. 13,5 proc. (7 proc.) 5,5 proc. 5 proc. (7 proc.) 6 proc.

EBITDA (ang. earnings before interest, taxes, depreciation and amortization) - zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych (kredytów, obligacji), podatków, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych (ang. amortization) oraz amortyzacji (deprecjacji) rzeczowych aktywów trwałych (wiki).

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Agora SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »