Discovery Communications zawarło porozumienie z Agorą

* Dzięki porozumieniu Discovery Communications po raz pierwszy dotrze ze swoimi formatami także do polskich odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej * Discovery nabywa udziały w należącej do Agory spółce Green Content będącej właścicielem obecnego na ósmym multipleksie kanału METRO.

* Dzięki porozumieniu Discovery Communications po raz pierwszy dotrze ze swoimi formatami także do polskich odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej * Discovery nabywa udziały w należącej do Agory spółce Green Content będącej właścicielem obecnego na ósmym multipleksie kanału METRO.

Discovery Communications sukcesywnie dąży do zapewnienia jak najszerszego dostępu do wysokiej jakości kontentu widowni w Polsce. W myśl tej strategii, nadawca ogłosił dzisiaj zawarcie porozumienia z Agora SA, które zaowocuje przygotowaniem oferty skierowanej specjalnie do odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, a dokładniej widzów nowego kanału METRO, który zadebiutował na ósmym multipleksie 2 grudnia br. W ramach współpracy, na antenie stacji pojawią się programy dokumentalne, fabularne oraz lifestyle'owe z bogatej biblioteki Discovery. Partnerstwo to stanowi dla nadawcy pierwszy krok do obecności w segmencie telewizji naziemnej cyfrowej w Polsce. Discovery zdecydowało się nabyć 49-procentowy pakiet mniejszościowy udziałów spółki zależnej Agory - Green Content, której to w zeszłym roku regulator przyznał 10-letnią koncesję na nadawanie kanału na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Reklama

- Discovery jest obecne na polskim rynku od 20 lat. Ogłoszone dzisiaj partnerstwo z Agorą stanowi kolejny, ekscytujący krok w naszej ewolucji i zapewni dostęp do naszych programów jeszcze szerszej widowni. Podążając za przykładem Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii - rynków, na których mamy już doświadczenie w segmencie telewizji FTA, wierzę, że i w Polsce uda nam się odpowiedzieć na potrzeby widzów poszukujących wysokiej jakości programów, które bawią, uczą i pokazują różne oblicza świata wokół nas - podkreśla Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, z pozyskania do współpracy partnera światowego formatu, jakim jest Discovery. To dla nas unikalna okazja na zaprezentowanie na antenie telewizji METRO atrakcyjnych i premierowych programów, które do tej pory nie były dostępne dla widzów telewizji naziemnej w Polsce. Wierzymy, że dzięki temu METRO będzie systematycznie powiększać swoją grupę widzów, czego zapowiedzią są rewelacyjne wyniki oglądalności stacji po pierwszym tygodniu od jej startu - mówi Bartosz Hojka, prezes Agory S.A.

Zawarte porozumienie odzwierciedla oczekiwania 71 proc. polskich widzów, którzy według badania przeprowadzonego przez dom mediowy MEC w październiku 2015 r. pragnęli pojawienia się kanału z portfolio Discovery na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej .

Discovery Communications

Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) zaspokaja ciekawość i angażuje konsumentów na całym świecie poprzez portfolio najwyższej jakości kanałów dokumentalnych, sportowych oraz dziecięcych. Za pośrednictwem telewizji płatnej i platform niekodowanych Discovery dociera do ponad 3 mld widzów ogółem w ponad 220 państwach i terytoriach. Portfolio nadawcy obejmuje międzynarodowe marki telewizyjne, m.in. Discovery Channel, TLC, ID, Animal Planet, Discovery Science i Turbo/Velocity, jak również amerykański kanał OWN: Oprah Winfrey Network, a także Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej oraz Eurosport, wiodącą platformę sportową w Europie, transmitującą wydarzenia atrakcyjne dla lokalnego odbiorcy. Discovery dociera do swoich widzów za pośrednictwem wielu ekranów, z wykorzystaniem materiałów stworzonych z myślą o kanałach cyfrowych (Discovery VR), rozwiązań OTT (Eurosport Player, Dplay) oraz TV Everywhere (aplikacje GO, Discovery K!ds Play). W regionie CEEMEA (Europa Środkowa i Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka), Discovery za pośrednictwem 20 kanałów dociera do 552 milionów widzów ogółem w 112 krajach i terytoriach, emitując programy tłumaczone na 21 języków.

Agora S.A.

Agora S.A. powstała w 1989 r.; od 1999 r. jest notowana na giełdzie w Warszawie. Jej największymi przedsięwzięciami są: Gazeta Wyborcza - najpopularniejsza opiniotwórcza gazeta w Polsce, której treści są dostępne w wersji papierowej, w internecie - Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl oraz w aplikacji na smartfony, tablety i czytniki, Helios S.A. - operator największej sieci kin w kraju pod względem liczby obiektów i właściciel firmy dystrybucji filmowej NEXT FILM, oraz AMS - spółka z czołówki polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Agora wydaje również czasopisma, m.in. Avanti, Logo, Cztery Kąty. Grupa Agora jest też właścicielem trzech muzycznych marek radiowych stacji lokalnych: Radia Złote Przeboje, Radia Pogoda i Rock Radia, internetowego radia Tuba.FM oraz większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia TOK FM. Serwisy internetowe Agory należą do wiodących pod względem popularności w swoich kategoriach. Wśród kilkudziesięciu marek internetowych spółki znajdują się m.in.: portale Gazeta.pl, Sport.pl i Tokfm.pl, dostępne online i poprzez aplikacje mobilne. Spółka zajmuje się również wydawaniem książek oraz produkcją filmową. Agora działa na rynku telewizyjnym poprzez własny kanał telewizyjny METRO na ósmym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej, jest także współwłaścicielem kanału Stopklatka TV, uruchomionego wspólnie z Kino Polska TV S.A.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »