Agora w czwartym kwartale miała 10,2 mln zł zysku netto

Grupa Agory wypracowała w czwartym kwartale 2016 roku 10,2 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej, wobec 15,7 mln zł zysku rok temu. Zysk okazał się o 3,3 mln zł niższy od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP, którzy zakładali, że wyniesie on 13,5 mln zł.

Zysk EBITDA grupy w ostatnim kwartale 2016 r. wyniósł 49,1 mln zł i okazał się o 12,9 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Rok wcześniej Agora wypracowała 41,3 mln zł zysku EBITDA.

W raporcie podano, że negatywny wpływ na wynik operacyjny grupy miały koszty rezerwy związane z procesem zwolnienia grupowego realizowanego w Agorze, która obciążyła wynik operacyjny na poziomie EBIT kwotą 6,9 mln zł.

Natomiast pozytywnie na wysokość wyniku operacyjnego wpłynęły: zysk ze sprzedaży nieruchomości spółki w Łodzi w wysokości 6 mln zł oraz ze sprzedaży udziałów w spółce zależnej Green Content w wysokości 10,5 mln zł.

Reklama

Dodatkowo wynik netto grupy został pomniejszony o 7,1 mln zł kosztów finansowych ze względu na odbywającą się standardowo aktualizacją wyceny zobowiązań z tytułu opcji put przyznanych akcjonariuszom i udziałowcom niekontrolującym spółek zależnych.

Przychody grupy Agora wyniosły 340,3 mln zł i były o 2,2 proc. poniżej konsensusu PAP. Przychody okazały się o 3,8 proc. niższe w ujęciu rok do roku.

W całym 2016 roku Agora wypracowała 1,198 mld zł przychodów, czyli o 0,8 proc. więcej niż w 2015 r. Zysk EBITDA grupy spadł o 4,8 proc. do 114,9 mln zł, a strata netto wyniosła 16,6 mln zł wobec 12,7 mln zł zysku rok wcześniej.

PRASA

Segment prasowy Agory w czwartym kwartale wypracował 0,1 mln zł zysku EBITDA wobec 6,8 mln zł rok wcześniej. Przychody wyniosły 68,5 mln zł, spadając z 81,1 mln zł przed rokiem.

Spółka podała, że na poziom przychodów negatywnie wpłynęło zmniejszenie o 19,2 proc. przychodów ze sprzedaży reklam w segmencie do 37 mln zł.

"Największe spadki przychodów ze sprzedaży usług reklamowych zostały odnotowane w Gazecie Wyborczej i w Metrocafe. Istotny wpływ na niższe przychody Metrocafe miało zaprzestanie wydawania tytuły w połowie października 2016 r." - czytamy w raporcie. W czwartym kwartale 2016 r. koszty operacyjne segmentu zmniejszyły się o 8,3 proc. do kwoty 70,3 mln zł.

FILM I KSIĄŻKA

Segment filmowy i książkowy Agory miał w czwartym kwartale 2016 r. 18,8 mln zł zysku EBITDA wobec 20 mln zł rok wcześniej. Przychody również spadły, do 111,5 mln zł z 112 mln zł w czwartym kwartale 2015 r.

"W tym czasie liczba widzów w sieci kin Helios wyniosła ponad 3,4 mln i wzrosła o 7,3 proc. w stosunku do czwartego kwartału 2015 r. W połączeniu z wyższą średnią ceną biletów i wyższą sprzedażą w barach kinowych przełożyło się to na zdecydowanie wyższe przychody ze sprzedaży biletów i działalności barowej, które wyniosły odpowiednio 61,2 mln zł oraz 22,3 mln zł" - napisano w raporcie.

W lutym 2017 r. otworzone zostało kino Helios w Wołominie, a w pozostałych miesiącach 2017 r. planowane są otwarcia trzech nowych obiektów w sieci kin Helios: w Krośnie, Stalowej Woli i Warszawie.

REKLAMA ZEWNĘTRZNA

Zysk EBITDA segmentu reklama zewnętrzna wzrósł w IV kwartale 2016 r. o 13,7 proc. rok do roku do 10,8 mln zł, a przychody o 4,3 proc. do 48,4 mln zł.

"W czwartym kwartale 2016 r. dynamika przychodów ze sprzedaży reklam grupy AMS istotnie odbiegała od dynamiki całego rynku reklamy zewnętrznej notując wzrost na poziomie 4,6 proc. W całym 2016 r. wzrost przychodów ze sprzedaży reklam grupy AMS był wyższy od wzrostu wydatków na rynku reklamy zewnętrznej raportowanego przez IGRZ i wyniósł 8 proc." - napisano w raporcie.

INTERNET

Zysk EBITDA segmentu internetowego spadł w czwartym kwartale do 9,4 mln zł z 9,9 mln zł. Sprzedaż wzrosła z kolei o 9 proc. do 49,5 mln zł.

"Na tak znaczny wzrost przychodów segmentu wpływ miała m.in. wyższa sprzedaż reklam internetowych oraz sprzedaż pozostałych usług internetowych m.in. dostępu do wyszukiwarki kandydatów i profili pracodawców przez serwis Goldenline. pl" - napisano w raporcie.

RADIO

Zysk EBITDA dywizji radiowej Agory spadł w czwartym kwartale o 13,1 proc. do 8,6 mln zł. Przychody wzrosły o 2,2 proc. do 37,2 mln zł.

"Na wzrost przychodów wpływ miały przede wszystkim wyższe przychody ze świadczonej usługi pośrednictwa dla kin Helios oraz wyższe przychody ze sprzedaży czasu antenowego w stacjach należących do Grupy Radiowej Agory" - czytamy w komunikacie.

DRUK

Zysk EBITDA wyniósł 1,3 mln zł spadając z 4,4 mln zł w czwartym kwartale 2015 roku. Przychody spadły o 15,3 proc. do 37 mln zł.

Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Agora w IV kwartale i całym 2016 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP (dane w mln zł):

4Q2016 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2016 rdr
Przychody 340,3 348,0 -2,2% 3,8% 24,5% 1198,4 0,8%
EBITDA 49,1 43,5 12,9% 18,9% 229,5% 114,9 -4,8%
EBIT 24,7 18,9 30,8% 45,3% - 16,7 -10,7%
Zysk netto* 10,2 13,5 -24,4% -35,0% - -16,6 -
marża EBITDA 14,4% 12,5% 1,89 2,76 8,98 9,59% -0,56
marża EBIT 7,3% 5,5% 1,80 2,45 10,81 1,39% -0,18
marża netto 3,0% 3,9% -0,91 -1,44 8,30 -1,39% -2,45

* zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej

RYNEK REKLAMY

Agora szacuje, że w 2017 roku wydatki reklamowe w Polsce wzrosną o 1-3 proc. - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Poniżej prognozy Agory dla poszczególnych segmentów rynku reklamy na 2017 rok.

Wydatki na reklamę Telewizja Internet Czasopisma Radio Reklama zewnętrzna Dzienniki Kino
ogółem
1-3 proc. 1-3 proc. 5-8 proc. (10 proc.)-(7 proc.) (2 proc.)-2 proc. 1-3 proc. (17 proc.)-(14 proc.) 1-4 proc.

Według szacunków spółki w 2016 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła blisko 8,4 mld zł i wzrosła o 2,5 proc. w stosunku do 2015 r.

W tym czasie reklamodawcy ograniczyli swoje wydatki na reklamę jedynie w prasie. Wydatki na reklamę w czasopismach spadły o 8 proc., a w dziennikach o 19,5 proc.

Wzrosły natomiast wydatki na reklamę w pozostałych segmentach rynku reklamy - w telewizji o 1,5 proc., w internecie o 9,5 proc., w radiu o 1,5 proc., reklama zewnętrzna wzrosła o 4,5 proc. a kino o 13,5 proc.

PAP

.....................

Analitycy DM BOŚ w swoim raporcie miesięcznym z 8 lutego obniżyli rekomendację dla Agory do "sprzedaj" z "trzymaj", podtrzymując dla akcji tej spółki cenę docelową na poziomie 12,2 zł.

"Obniżamy długoterminową rekomendację fundamentalną do "sprzedaj" (poprzednio "trzymaj") Agory, gdyż postrzegamy jej akcje jako fundamentalnie przewartościowany walor po ostatnich wzrostach kursu (nie zmieniamy naszej 12-miesięcznej wyceny docelowej w wysokości 12,2 zł na akcję, która jest ok. 13 proc. niższa od kursu akcji)" - napisano w raporcie.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Netta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »