Rekomendacje - Agora może być gwiazdą

Analitycy DM mBanku diametralne zmieniają ocenę Agory. W ostatnim raporcie analitycznym wycena koncernu medialnego została podniesiona o 90 procent. Paweł Szpigiel dostrzega potencjał grupy, podnosząc rekomendacje do kupuj i wycenę akcji do 15,50 zł.

Analitycy DM mBanku, w raporcie z 13 listopada, podwyższyli rekomendację dla Agory do "kupuj" z "trzymaj", podwyższając cenę docelową akcji spółki do 15,5 zł z 8,2 zł.

Rekomendacja została wydana przy cenie 12,19 zł za jedną akcję Agory.

Analitycy zwrócili uwagę na stabilizację przychodów w segmencie prasa, odbicie na rynku outdooru i poprawę rentowności w segmencie reklamy zewnętrznej oraz oszczędności w zakresie kosztów back-office.

"Jednym z głównym ryzyk w przypadku Agory były do tej pory pogarszające się wyniki segmentu Prasa, co wynikało ze spadków rozpowszechniania oraz deterioracją przychodów reklamowych. Wyniki za 3Q'15 przekonały nas, że Agorze udało się ustabilizować w średnim terminie wyniki segmentu, dzięki podwyższaniu cen Gazety Wyborczej. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni wzrostem ilości reklamy na sztukę sprzedanej Wyborczej" - napisano w rekomendacji.

Reklama

Agora to jedna z największych grup mediowych w Polsce. Swoim działaniem obejmuje segment prasy codziennej, reklamy zewnętrznej, rozgłośni radiowych i czasopism. Łączny udział Grupy w rynku reklamy w dziennikach wynosi ok. 42%, w reklamie zewnętrznej ok. 30%, w radiu ok. 13%. Do Spółki należy też jeden z największych portali internetowych w Polsce - gazeta.pl oraz trzeci co do wielkości operator kin w Polsce - Helios.

_ _ _ _

Agora odnotowała w trzecim kwartale 6,6 mln zł straty netto wobec 10,1 mln zł straty rok temu. Strata była o 32 proc. niższa od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 9,7 mln zł ujemnego wyniku.

Zysk EBITDA grupy w trzecim kwartale wyniósł 19,8 mln zł i był o 48 proc. wyższy od konsensusu PAP. Rok wcześniej EBITDA wyniosła 14 mln zł. Marża EBITDA grupy sięgnęła 7,6 proc., podczas gdy rok temu wynosiła 5,7 proc.

Przychody Agory osiągnęły 259,8 mln zł, rosnąc o 6,5 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Analitycy spodziewali się 252,7 mln zł przychodów.

Spółka poprawiła łączną sprzedaż usług reklamowych do 125,3 mln zł, o 6,5 proc. rok do roku. W prezentacji wynikowej Agora podała, że wzrost przychodów reklamowych zawdzięcza wyższej niż rynkowa dynamice wzrostu wpływów w segmentach internet, radio oraz reklama zewnętrzna.

Według szacunków Agory rynek reklamowy urósł w trzecim kwartale o 5,5 proc. W porównaniu z poprzednim miesiącem najmocniej wzrosła dynamika reklamy zewnętrznej. Agora podtrzymała w raporcie wzrost wartości wydatków na reklamę w Polsce w całym 2015 r. na poziomie od 2 do 4 proc. Spółka szacuje jednocześnie, że wydatki reklamowe będą kształtować się co najmniej w górnych granicach przewidywanego wzrostu.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: rekomendacje | Agora | mBank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »