Świetne wyniki, ambitne plany – w czym tkwi istota sukcesu Answear.com?

Tak jak marka zapowiadała, 2021 był rokiem rekordowych wyników dla Answear.com. Nagłówki artykułów obwieszczały „Answear.com zaskoczył analityków”. Spółka w minionym roku świętowała nie tylko okrągłe 10.urodziny – w styczniu zaliczyła udany debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, w połowie roku przeniosła swój sklep na nową platformę, patronowała muzycznemu festiwalowi, pojawiła się na 3 nowych europejskich rynkach, przeprowadziła 3 wysoko zasięgowe kampanie medialne, inspirowała nową, przemyślaną strategią… Czym jeszcze może pochwalić się Answear? Jakie są dalsze plany i pomysły spółki?

Answear źródłem inspiracji

Jednym z czynników, który wpłynął na sukces marki, była nowa strategia, zapoczątkowana kampanią Lifespiration Start Here. Answear, oprócz sklepu z modą, stał się miejscem szeroko pojętych lifespiracji - czyli inspiracji do życia na własnych zasadach. Marka chce prezentować nowe rozwiązania na to, by życie ich klientek stało się jeszcze bardziej ciekawsze, atrakcyjne i pełne emocji. Służy temu różnorodna oferta produktowa - asortyment stopniowo powiększa się o rzeczy, które mają za zadanie upiększyć przestrzeń i sprawić, by była jak najbardziej funkcjonalna, zaskakująca i wygodna. Pod koniec 2021 r. pojawiły się pierwsze produkty zwiastujące nową kategorię home & living. Jej rozwój nastąpi w kolejnych miesiącach - możemy spodziewać się dobrego designu prosto od takich marek jak Umbra, Madam Stoltz, Pols Potten... Na różnorodnej ofercie się jednak nie kończy. Nowa strategia Answear to nie tylko wzrost świadomości marki, ale także realne zmiany na stronie i w aplikacji mobilnej, choćby pojawienie się nowej sekcji inspiracyjnej czyli Journalu bogatego w treści z zakresu trendów i lifestyle’u czy angażujące fanów marki konkursy. Nowa szata i nowe funkcjonalności zaowocowały fantastycznym wynikiem na koniec roku. 

Reklama

W 2021 r. Answear zanotował sprzedaż online na poziomie 721 mln - w porównaniu z 2020 r. wzrosła ona o 67%. Przychody ze sprzedaży za cały 2021 r. osiągnęły 680 mln zł - oznacza to wzrost o 66% w porównaniu do 2020 r. Bez wątpienia rekordowy był IV kwartał 2022 - sprzedaż online była większa aż o 78% w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku i wyniosła 282 mln zł.

Biznes odpowiedzialny społecznie

Świadoma i odpowiedzialna produkcja jest jednym z celów marek - stawia na nią także Answear, który optymalizuje procesy i wdraża rozwiązania jak najlepsze dla środowiska. Opracowując swój model logistyczny, Answear miał na uwadze zmniejszenie śladu węglowego. Dlatego wszystkie produkty są wysyłane do klientów z całej Europy z jednego, centralnie położonego centrum logistycznego. Wszystkie produkty wysyłane są do klientów zawsze w jednej paczce, którą można wykorzystać również przy ewentualnym zwrocie. 2021 r. był okresem wprowadzanie jeszcze bardziej ekologicznych opakowań - pojawiły się m.in. foliopaki, które w co najmniej 80% składają się z materiałów z recyklingu oraz kartony powstałe z makulatury.

Wraz z migracją e-sklepu na nową platformę pojawiły się udogodnienia, dzięki którym klienci mogą świadomie wybierać spośród ponad 115 tys. produktów. Odpowiadając na potrzeby użytkowniczek, które coraz większą uwagę przywiązują do kwestii etyczności czy ekologiczności produktów, powstał filtr Planet Friendly umożliwiający klientom wyszukanie produktów (choćby bluz damskich i męskich, sukienek czy jeansów) w duchu sustainability, wytworzonych z materiałów organicznych i pochodzących z recyklingu, powstałych przy ograniczonym zużyciu wody czy bez szkodliwych dla środowiska substancji. Marka nadal kontynuuje projekt Wear&Share, który cieszy się sporą popularnością - do tej pory zebrano już 25 tony tekstyliów i zasadzono 1000 drzew. Akcja umożliwia bezpłatne oddanie niepotrzebnej i nienoszonej już odzieży, która dostanie drugie życie, trafiając m.in. do recyklingu. Na razie akcja jest prowadzona tylko na rynku polskim, jednak spółka nie ukrywa, że w planach ma objęcie jej zasięgiem także innych rynków.

Marka własna stworzona przez kobiety i dla kobiet

Wraz z wejściem w życie nowej strategii Answear jeszcze mocniej zwraca się w stronę kobiet, które stają się główną grupą docelową klientów. To właśnie dla nich została stworzona prężnie rozwijająca się marka własna answear.LAB, która na swoim koncie ma już kilka sukcesów. Za swoją działalność zdobyła polskie i międzynarodowe nagrody: Złote Spinacze, E-commerce Polska Awards 2021, IPRA Golden World Awards 2021 oraz była nominowana w jednym z największych międzynarodowych konkursów branży public relations - IN2 Sabre Awards. answear.LAB od ponad roku tworzy pełne pasji i zaangażowania kolekcje kapsułowe.

Poprzez ich tematykę pragnie podkreślać siłę i siostrzeństwo kobiet, ich potrzebę niezależności, różnorodność pasji i własnych wyborów. W ten sposób może inspirować kolejne pokolenia kobiet do życia na własnych warunkach, do odważnego podejmowania decyzji i łamania stereotypów. W minionym roku do najgłośniejszych projektów marki własnej należała nawiązująca do idei Women’s Voices Bydgoszcz Festival inspired by Answear.com kolekcja Girl Power, z której dochód ze sprzedaży wsparł kobiece organizacje z 7 krajów (w Polsce trafił do fundacji Martyny Wojciechowskiej UNAWEZA). Marka skierowała się także do mężczyzn, inicjując akcję #I’m a feminist, której celem było podkreślenie roli feminizmu zarówno w życiu kobiet, jak i mężczyzn oraz wzajemne wsparcie w walce o równouprawnienie.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »