System Asseco pomoże zarządzać parkowaniem w Rzeszowie

Asseco wdrożyło w Rzeszowie system obsługi i zarządzania strefą płatnego parkowania. Stanowi on dopełnienie Rzeszowskiego Inteligentnego Systemu Transportu (RIST). Jego zadaniem jest poprawa warunków funkcjonowania komunikacji publicznej w centrum Rzeszowa poprzez ułatwienie mieszkańcom parkowania i skrócenie czasu poszukiwania wolnego miejsca postojowego. Wartość kontraktu, dofinansowywanego z UE, to blisko 11,6 mln zł brutto.

Asseco wdrożyło w Rzeszowie system obsługi i zarządzania strefą płatnego parkowania. Stanowi on dopełnienie Rzeszowskiego Inteligentnego Systemu Transportu (RIST). Jego zadaniem jest poprawa warunków funkcjonowania komunikacji publicznej w centrum Rzeszowa poprzez ułatwienie mieszkańcom parkowania i skrócenie czasu poszukiwania wolnego miejsca postojowego. Wartość kontraktu, dofinansowywanego z UE, to blisko 11,6 mln zł brutto.

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom parkujący mniej czasu spędzą na poszukiwaniu wolnych miejsc. W mieście zainstalowano 12 tablic nawigacji parkingowej, które wskazują liczbę wolnych miejsc postojowych i kierują kierowców do strefy o najmniejszym zatłoczeniu. Ponadto mogą być one w każdej chwili wykorzystane do zarządzania ruchem drogowym jako znaki zmiennej treści. Parkujący będą mogli dokonać opłat gotówką lub przy wykorzystaniu zbliżeniowych kart płatniczych (PayPass, PayWave) w jednym ze 130 urządzeń.

- Chcemy, żeby Rzeszów prężnie się rozwijał, a przede wszystkim był przyjazny dla swoich mieszkańców i osób odwiedzających miasto - powiedział Jerzy Tabin, dyrektor Miejskiej Administracji Targowisk i Parkingów w Rzeszowie. - System obsługi i zarządzania strefą płatnego parkowania umożliwia również wymianę danych z systemem zarządzania ruchem i transportem publicznym, stanowi więc naturalne uzupełnienie RIST. Dzięki przyjętym rozwiązaniom chcemy zmienić zachowania komunikacyjne kierowców i zachęcić kolejne osoby do korzystania z komunikacji publicznej - dodał.

Reklama

Asseco zaprojektowało stałą organizację ruchu dla Strefy Płatnego Parkowania oraz system do jej obsługi i zarządzania w raz ze współpracującymi z nim tablicami zmiennej treści i parkomatami zasilanymi z akumulatorów i ogniw solarnych. Ponadto utworzono Centrum Obsługi Strefy Płatnego Parkowania i wyposażono go w sprzęt teleinformatyczny, m.in. serwery, komputery mobilne i stacjonarne oraz sprzęt sieciowy, a także przeszkolono pracowników. Asseco wykonało cały kontrakt, realizowany w trybie zaprojektuj i wybuduj, w ciągu zaledwie 6 miesięcy.

- W tym projekcie naszymi podwykonawcami były tylko polskie firmy, głównie z Podkarpacia -powiedział Adam Góral, prezes Asseco Poland SA. - To przedsięwzięcie pokazuje, że polscy przedsiębiorcy potrafią świetnie ze sobą współpracować. Uważam, że jeśli tylko jest taka możliwość, to polskie firmy powinny wspierać siebie nawzajem - dodał.

Asseco jest jednym z największych pracodawców w regionie. W rzeszowskim biurze, które jest główną siedzibą firmy, zatrudnia ponad 520 osób. Jest także jednym z założycieli Podkapackiego Klubu Biznesu, który skupia dziś ponad 600 firm i jest jedną z najprężniej działających tego typu organizacji w Polsce. Ponadto od lat angażuje się w promocję regionu, między innymi poprzez bycie sponsorem tytularnym klubu Asseco Resovia Rzeszów.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Asseco Poland SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »