Banki powalczą o utrzymanie klientów

Banki zmieniają podejście: po erze przyciągania nowych klientów, oferując im promocyjne warunki, teraz mocniej stawiają na obsługę tych, których mają.

Bank Zachodni WBK wyraźnie zapowiada zmianę podejścia i zmienia strategię zarówno marketingową jak i produktową.

- Nie chcemy bić się na procenty i promocje, ale mocniej zadbać o naszych obecnych klientów. W branży bankowej dotychczas nie premiowało się lojalności klienta, a było odwrotnie, to nowi mieli lepsze warunki. Chcemy to zmienić. Z badań wynika, że klienci oczekują długofalowej relacji - tłumaczy Artur Sikora, dyrektor obszaru komunikacji, marketingu i zarządzania jakością w BZ WBK. We wrześniu wystartowała kampania reklamowa tej instytucji , a jej hasło przewodnie i główne motto to "Bank jaki chcesz".

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Michał Chyczewski, prezes Alior Banku, dla Interii

Pod koniec sierpnia bank zaoferował zupełnie nowe konto, które klient może "układać po swojemu", dobierając usługi z których chce korzystać. Po trzech tygodniach otwarto 67 tys. takich rachunków (liczba obejmuje zarówno nowe jak i zamianę ze starych typów kont).

Bank chce mieć 1 mln klientów korzystających z "Konta Jakie Chcę" na koniec półrocza 2018 roku, ale jego przedstawiciele już teraz sygnalizują, że ten cel może być osiągnięty wcześniej. BZ WBK aktywnie namawia do zamiany starego typu rachunków na nowy. Obecnie ma 4 miliony klientów i prowadzi ponad 3,1 mln rachunków osobistych.

Mocno stawia też na rozwój płatności, ma w ofercie różne rodzaje przelewów, płatności zbliżeniowe zarówno własne HCE jak i Android Pay, BLIK-a. - Oferujemy największy wybór narzędzi do płatności zdalnych, a chcemy tę gamę uzupełnić o brakujący element - zapowiedział Marcin Pawłowski, dyrektor marketingu obszaru detalicznego i rozwoju oferty BZ WBK. Nie zdradzał żadnych szczegółów, ale prawdopodobnie chodzi o Apple Pay.

Bank liczy też między innymi na wzrost użytkowników kantoru walutowego, obecnie korzysta z niego 223 tys. osób, a w perspektywie 2 lat ma ich być 0,5 miliona. W czwartym kwartale instytucja dokona zmian w ofercie kredytów zaciąganych zdalnie, między innymi podwyższy dostępnych kwot, a w 2018 roku nowy proces kredytowy. Wraz ze zmianą komunikacji marketingowej ma być uproszczona komunikacja z klientami. Pierwszy krok już został wykonany, pod koniec sierpnia na stronie internetowej pojawiła się nowa, interaktywna wersja tabeli opłat i prowizji z podziałem na poszczególne produkty, gdzie zdecydowanie łatwiej znaleźć poszukiwane pozycje. Wcześniej trzeba było się przekopywać przez obszerny dokument PDF.

Duże zmiany wprowadzają też konkurenci . Alior na początku września zaoferował klientom indywidualnym nowe Konto Jakże Osobiste, oparte na podobnej koncepcji - klient wybiera sobie pakiety poszczególnych usług i funkcjonalności. Michał Chyczewski, pełniący obowiązki prezesa Alior Banku zapowiedział w rozmowie z Interią podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, że jesienią wystartuje nowa bankowość internetowa i mobilna. Będą także nowe narzędzia dla małych i średnich przedsiębiorstw - między innymi będzie można założyć działalność gospodarczą przez serwis bankowy.

Z kolei prezes BGŻ BNP Paribas Tomasz Bogus zapowiedział nową aplikację mobilną, w perspektywie kilku najbliższych tygodni.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »