Rośnie liczba osób przenoszących rachunek bankowy

W III kw. 2016 r. na zmianę rachunku bankowego zdecydowało się 12 879 osób - wynika ze statystyk prowadzonego przez KIR systemu Ognivo. Oznacza to wzrost o 89,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Najwięcej wniosków, bo ponad 6,3 tys., wpłynęło w lipcu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba wniosków o przeniesienie rachunku, złożonych przez klientów banków, wyniosła ponad 47,9 tys.

Liczba wniosków o przeniesienie rachunku bankowego w III kw. 2016 r. wyniosła 12 879. W tym samym okresie 2015 r. odnotowano 6808 takich wniosków.

W okresie ostatnich 12 miesięcy, tj. od 1 października 2015 r. do 30 września 2016 r., z udostępnianej przez banki usługi przeniesienia rachunku bankowego w systemie Ognivo skorzystało 47 945 osób.

Reklama

Na zamknięcie dotychczasowego rachunku bankowego z wykorzystaniem usługi KIR w III kw. 2016 r. zdecydowało się 12 802 osoby, czyli 99,4 proc. wszystkich wnioskujących o zmianę rachunku.

Przeniesienia salda natomiast dokonało 12 583 osoby, czyli 97,7 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 769 osób, a poleceń zapłaty - 509 osób.

System Ognivo umożliwia bezpieczną i szybką komunikację on-line pomiędzy bankami a innymi podmiotami uprawnionymi do uzyskiwania informacji objętych tajemnicą bankową. Dzięki niemu przenoszenie rachunków bankowych jest szybkie - wystarczy złożyć dyspozycję zamknięcia konta i przeniesienia danych do nowego banku. Wszystkie pozostałe niezbędne do tego operacje, w tym np. przeniesienie salda i zleceń płatniczych, nie wymagają już udziału klienta.

Źródło: KIR

Dowiedz się więcej na temat: bank | lokaty | rachunek oszczędnościowy | rachunek bankowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »