CD PROJEKT podsumowuje I połowę roku

W I połowie roku zysk netto Grupy CD PROJEKT przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 4,54 mln zł. Przychody kształtowały się w tym okresie na poziomie 74,59 mln zł.

W I połowie roku zysk netto Grupy CD PROJEKT przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 4,54 mln zł. Przychody kształtowały się w tym okresie na poziomie 74,59 mln zł.

- Prowadząc jednoczesną produkcje i akcje promocyjną kilku projektów w tym Wiedźmina 3, Grupa CD PROJEKT odnotowała zysk, a przede wszystkim wygenerowała gotówkę. Oznacza to, że realizując w całej grupie bardzo ambitne projekty, jesteśmy jednocześnie w stanie je samodzielnie finansować. Daje nam to niezależność twórczą i umożliwia przygotowanie dopracowanego produktu, co jest najlepszą gwarancją sukcesu komercyjnego - powiedział prezes CD PROJEKT Adam Kiciński.

Na koniec I półrocza grupa dysponowała środkami pieniężnymi oraz ich ekwiwalentem w wysokości aż 51,18 mln zł wobec 26,51 mln zł przed rokiem.

Reklama

Cały 2014 rok to bardzo ważny okres dla marketingu "Wiedźmina 3". W pierwszym jego półroczu Studio CD PROJEKT RED opublikowało szereg nowych materiałów z gry, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem fanów oraz mediów branżowych. Najnowsza część Wiedźmina była też jedną z najbardziej "gorących" produkcji przedstawianych na największych targach branżowych: E3 w Los Angeles, oraz gamescom w Kolonii.

Dobry odbiór Wiedźmina 3 i jego zwiększona widoczność w mediach przełożyły się na wyniki przedsprzedaży tytułu, która rozpoczęła się w czerwcu br. oraz zwiększone zainteresowanie dostępnymi tytułami z serii - Wiedźminem oraz Wiedźminem 2, których sprzedaż w 2 kwartale br., mimo upływu czasu, była wyższa niż w kwartałach poprzedzających.

W niektórych krajach limitowany nakład Edycji Kolekcjonerskiej "Wiedźmina 3" został całkowicie wyprzedany w pierwszych dniach po rozpoczęciu przedsprzedaży. W Polsce, przez platformę cdp.pl, w ciągu nieco ponad 24 godzin od ogłoszenia przedsprzedaży, sprzedano wszystkie dostępne 10 tys. sztuk Edycji Kolekcjonerskiej.

Dużym sukcesem pierwszego półrocza jest rozszerzenie wiedźmińskiego uniwersum o kolejne linie produktów. We współpracy z wydawnictwem Dark Horse wydano serię 5 komiksów wykorzystujących markę "Witcher", a jeszcze w tym roku ukaże się "The Witcher Adventure Game" - gra planszowa, która otrzyma również wersję na tablety.

W ostatnim kwartale roku zadebiutuje "The Witcher Battle Arena" - gra mobilna wprowadzająca grupę CD PROJEKT na zupełnie nowy obszar biznesowy. Wszystkie te produkcje stanowią dla CD PROJEKT nie tylko nowe źródła przychodów i potencjał stabilizacji jego przychodów, ale są też ogromnym wsparciem marketingowym dla marki "The Witcher" i gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon".

W I połowie 2014 roku największy udział w przychodach i zyskach grupy miał segment "Globalna Cyfrowa Dystrybucja Gier". Osiągnął on 35,39 mln zł przychodów oraz 4,52 mln zł zysku netto. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku spółka finalizowała prace nad dwoma projektami R&D. W czerwcu ogłoszono rozpoczęcie beta testów technologii GOG Galaxy, pozwalającej m.in. na rozgrywkę online w trybie multiplayer. Pierwszym tytułem, który korzysta z technologii GOG Galaxy jest zamknięta beta "The Witcher Adventure Game".

Nieco później, w sierpniu, GOG.com wprowadził duże zmiany w serwisie, wprowadzając do oferty pierwsze filmy bez uciążliwych zabezpieczeń DRM. Unowocześniono również design strony a także dodano nowe funkcjonalności, w tym możliwość płatności w nowych walutach lokalnych: euro, funtach szterlingach, funtach australijskich a także rublach.

Sprawdź notowania CD PROJEKT na stronach INTERIA.PL

- - - - -

Studio CD PROJEKT RED rozpoczęło produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 r. wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 r., a 17 kwietnia 2012 r. gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360.

W maju 2012 r. spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®. Pod koniec 2012 r. notowana na GPW spółka zmieniła nazwę na CD PROJEKT, CD Projekt RED pozostaje nazwą studia deweloperskiego. W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", który zadebiutuje w 24 lutego 2015 r. Do tej pory na świecie sprzedano około 8 mln egzemplarzy gier z serii Wiedźmin.

W 2008 r. powstał należący do Grupy CD PROJEKT anglojęzyczny serwis internetowy GOG.com pozwalający na zakup i ściągnięcie przez Internet najlepszych klasycznych gier w wydaniach umożliwiających uruchomienie na najnowszych systemach operacyjnych. Od 2012 r. GOG.com rozszerzył swoją ofertę o nowsze tytuły i premiery niezależnych wydawców. W październiku 2012 r. wprowadził do oferty gry w wersji na komputery Mac a od lipca 2014 r. również na Linuksa. W sierpniu 2014 r. GOG.com zaoferował swoim klientom pierwsze filmy bez DRM.

CDP.pl (wcześniej CD Projekt) to firma działająca na krajowym rynku i zajmująca się od 18 lat wydawaniem i dystrybucją gier komputerowych, a od 2009 r. również filmów na DVD oraz Blu-ray. W październiku 2012 r. spółka uruchomiła serwis cyfrowej dystrybucji CDP.pl oferujący graczom możliwość zakupu i ściągnięcia przez internet gier komputerowych, e-booków i e-komiksów. W październiku 2013 r. platforma rozszerzyła katalog produktów o filmy i audiobooki oferowane klientom w formule "download to own".

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: CD Projekt RED
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »