Lekkie czasy na rynku piwa

Kategoria piwa `lite' jest najszybciej rosnącym segmentem piwa na rynkach zachodnich. W Stanach Zjednoczonych już 4 z 5 najlepiej sprzedających się piw, to właśnie piwa "lekkie". Ten gatunek napojów alkoholowych zdobył 47,5% udziału w amerykańskim rynku. Teraz czas na Polskę.

Sytuacja taka jest spowodowana modą na dbanie o zdrowie i urodę, wzmagającą świadomy wybór spożywanych produktów. Konsumenci, w trosce o zawartość alkoholu i kaloryczność, wybierają lekkie produkty. Kategoria "lite" charakteryzuje się zmniejszoną zawartością kalorii, alkoholu i węglowodanów w stosunku do zwyczajnych piw.

Większość piw "lite" zawiera pomiędzy 3,8 a 4,4 % alkoholu. Wartość kaloryczna jest zazwyczaj zmniejszona o 30 - 40% w stosunku do zwyczajnej wersji piwa. Ilość węglowodanów jest zredukowana do zaledwie 2-8 gram na 100 ml, podczas gdy pozostałe piwa zawierają około 11 gram węglowodanów na 100 ml. Prawo w Stanach Zjednoczonych mówi, że tylko produkty o zawartości węglowodanów mniejszej niż 7 gram mogą być określane jako niskowęglowodanowe.

Reklama

W USA Miller Lite postrzega swoją przewagę konkurencyjną nad Bud Light właśnie dzięki niższej zawartości węglowodanów. Posiada on ich tylko 3,2 g podczas gdy konkurencyjne piwo zawiera aż 6,6 g. Lekkie piwa na całym świecie mają srebrne akcenty na butelkach. Kolor ten jest ulubionym kolorem komunikowania lekkości - nie tylko w branży piwnej. Taki sam kolor mają odmiany "lite" napojów gazowanych, czy papierosów.

Polska za trendem

Badania Kompanii Piwowarskiej wskazały na dużą potrzebę pojawienia się lekkiego piwa na naszym rynku. Jako pierwsza odpowiada na te potrzebę marka LECH. Kompania użyła koloru srebrnego w komunikacji nowego produktu, a butelki LECH Lite mają srebrno -zielone etykiety. Piwo "lite" ma stać się w najbliższym czasie ulubionym alkoholem Polaków, którzy chcą czuć się lekko.

Jacek Pobłocki, brand manager marki LECH mówi: - Kompania Piwowarska, jako pierwsza na rynku piwnym dostrzegła potencjał, jaki drzemie w lekkim piwie. LECH jest nowoczesną marką dla aktywnych ludzi, dlatego to właśnie ta marka zyskała lekką odmianę.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »