MakoLab SA: wzrost zysku netto o 17 proc. w 2011 roku

MakoLab SA - spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu m.in. dla centrali koncernu Renault-Nissan - osiągnęła w roku 2011 przychody w wysokości blisko 9,6 mln zł i były one wyższe o ponad 22 proc. w porównaniu do 2010 roku. Zysk netto w analizowanym okresie wyniósł blisko 700 tys. zł.

MakoLab SA - spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu m.in. dla centrali koncernu Renault-Nissan - osiągnęła w roku 2011 przychody w wysokości blisko 9,6 mln zł i były one wyższe o ponad 22 proc. w porównaniu do 2010 roku. Zysk netto w analizowanym okresie wyniósł blisko 700 tys. zł.

Wzrost zysku netto o 17 proc. został osiągnięty głównie za sprawą zwiększenia sprzedaży eksportowej. Udział eksportu w strukturze sprzedaży wzrósł do 58 proc. w 2011 roku z 47 proc. w roku poprzednim. W 2011 r. oferta MakoLab trafiła do kolejnych krajów takich jak Chiny, Indie czy Angola. Dalsza ekspansja zagraniczna jest istotnym elementem strategii .i na 2012 rok.

- Rok 2011 był okresem dalszego rozwoju i MakoLab, czas, w którym po raz kolejny wypracowała ona zysk netto oraz poprawiła zdecydowaną większość wskaźników finansowych. Szczególnie cieszy nas 22 proc. wzrost przychodów w stosunku do roku 2010. Jest to przede wszystkim zasługą sprzedaży eksportowej, której udział w całkowitej sprzedaży wzrósł w 2011 r. do niemal 60 proc. - mówi Wojciech Zieliński, prezes MakoLab.

Reklama

Do najważniejszych klientów MakoLab w 2011 roku należały firmy koncernu Renault-Nissan w tym: Renault S.A.S (centrala koncernu), Renault Wielka Brytania, Renault Polska, Renault Austria, Renault GCC. .a wykonywała dla tych firm serwisy WWW i mobilne oraz usługi pozycjonowania i outsourcingu związane z zarządzaniem i utrzymaniem tych serwisów. Ponadto MakoLab SA rozwijała autorski system CMS o dodatkowe funkcjonalności w ramach otrzymanych zleceń.

W zakresie systemów biznesowych MakoLab dla międzynarodowego klienta Sogesma SARL z grupy RCI Bank wykonywała kolejne wersje kalkulatorów finansowych. Zlecenie obejmowało nowe projekty graficzne, optymalizację w zakresie usability, modyfikację oprogramowania oraz hosting aplikacji. W grudniu 2011 roku .a podpisała umowę o wartości ponad 150 tys. zł na wdrożenie autorskiego systemu ColDis w firmie prowadzącej działalność inwestycyjno-deweloperską, specjalizującej się w budowie powierzchni handlowych. MakoLab SA kontynuowała także dwa duże wdrożenia autorskich systemów CRM.

Firma zrealizowała także drugi etap prac dla powiatu mińskiego w ramach umowy opracowania i wdrożenia modułów pięciu e-usług działających jako odrębne serwisy WWW o całkowitej wartości 497,2 tys. zł brutto. Realizacja ostatniej części prac zaplanowana jest do końca maja 2012 roku.

Spółka prowadzi intensywne prace nad aplikacjami mobilnymi przede wszystkim dla platform iPhone/iPad oraz Android. Dotyczą one rozszerzenia już opracowanych rozwiązań (serwisy WWW dla firm grupy Renault-Nissan, kalkulatory finansowe dla Sogesma SARL) na te urządzenia oraz opracowania całkowicie nowych aplikacji.

MakoLab kontynuuje rozpoczęte w zeszłym roku prace B+R dotyczące rozszerzenia oferty o funkcjonalności semantycznej sieci WWW. W tym zakresie blisko współpracuje z prof. Martinem Heppem z Hepp Research GmbH (Niemcy) oraz z Uniwersytetem Łódzkim. Projekt badawczy .i o wartości 414 tys. zł dotyczący internetowej sprzedaży samochodów używanych uzyskał dofinansowanie w wysokości 220 tys. zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Więcej informacji o MakoLab SA

MakoLab jest firmą informatyczną notowaną na NewConnect w Warszawie. Od ponad 20 lat dostarcza klientom kompleksowe rozwiązania IT podporządkowane zasadzie "any time, any place, any platform". W tym celu wykorzystuje najnowsze technologie internetowe, webowe i mobilne. Klientami MakoLab są duże przedsiębiorstwa działające globalnie oraz sektor MŚP. Źródłem blisko połowy przychodów jest eksport. .a obsługuje firmy, oddziały i partnerów koncernu Renault-Nissan w Europie i Azji. Polscy klienci to m.in. Philips Lighting Poland, BRE Bank, grupa Apsys, grupa funduszy Arka, Ferax (marka Gatta). .a zatrudnia ponad 70 osób, posiada biura w Łodzi i Warszawie.

Głównymi obszarami działalności są: web media, business solutions.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: MAKOLAB | 2011 | zysk | Netto | wzrost
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »