Grupa AMBRA wykazuje dodatnią pozycję gotówkową

W trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego 2017/2018 Grupa AMBRA osiągnęła najwyższą w tym roku dynamikę sprzedaży na poziomie 12,2%. Wzrost był kontynuowany w najbardziej wartościowych kategoriach rynku alkoholi.

Sprzedaż win rośnie coraz szybciej - raport Grupy AMBRA za trzeci kwartał roku obrotowego 2017/2018

Na rynku polskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 10,9%, podobnie jak w poprzednich kwartałach najbardziej dynamicznie rozwijały się wina spokojne i musujące. Wśród produktów o największej dynamice wyróżniała się marka FRESCO, w tym jej nowe odmiany FRESCO FRIZZANTE. Marki win musujących DORATO i CIN&CIN umocniły swoją pozycję rynkową potwierdzając powrót tej kategorii do trendu wzrostowego, a sprzedaż win premium sprzedawanych w sieci sklepów CENTRUM WINA i do gastronomii wzrosła dwucyfrowo.

Reklama

Największy wzrost sprzedaży wynoszący 35,7% został po raz pierwszy osiągnięty na rynkach Czech i Słowacji za sprawą dalszego umocnienia pozycji rynkowej win musujących MUCHA SEKT. Przychody ze sprzedaży w Rumunii wzrosły o 11,6% przede wszystkim dzięki marce ZAREA obejmującej wina musujące i brandy.

Wzrost przychodów ze sprzedaży przełożył się na poprawę wyników finansowych i ich rentowność. Zysk operacyjny wzrósł ponad dwukrotnie pomimo wyższych kosztów wynagrodzeń związanych z podwyżkami płac i premiami za wyniki. Cały kwartał został zakończony zyskiem netto przypadającym akcjonariuszom AMBRA w kwocie 0,7 mln zł, a oczyszczony o efekt zdarzeń jednorazowych wyniósł 0,4 mln zł i był o 2,0 mln zł wyższy niż przed rokiem.

Po raz pierwszy w historii Grupa AMBRA wykazała dodatnią pozycję gotówkową netto. "Konsekwentny rozwój kategorii win stołowych, a także wzrost konsumpcji win musujących poza sezonem sylwestrowym pomogły osiągnąć po raz pierwszy w historii Grupy AMBRA dodatni wynik w trzecim kwartale, co w parze z efektywnym zarządzaniem kapitałem obrotowym przełożyło się na całkowitą spłatę zadłużenia. Jesteśmy w czołówce spółek dywidendowych na warszawskiej GPW i chcemy wzmocnić tę pozycję w bieżącym roku i latach następnych" - stwierdza Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku. Pod marką CENTRUM WINA Grupa AMBRA prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »