DEBICA (DBC): Informacje udzielone Akcjonariuszowi poza Walnym Zgromadzeniem w trybie art. 428.5 k.s.h. - raport 16
Raport bieżący nr 16/2018
Podstawa Prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bie¿¹ce i okresowe
Zarząd Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. ("Spółka") przedstawia poniżej informacje udzielone w dniu 28 czerwca 2018 r. poza walnym zgromadzeniem na podstawie art. 428 par. 5 Kodeksu spółek handlowych, w ramach odpowiedzi na pytania akcjonariuszy zadane podczas obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki w dniu 14 czerwca 2018 roku ("ZWZ”).
1. Jaki jest mechanizm ustalania wielkości zamówień z Grupą Goodyear i jaki jest mechanizm ustalania tej samej wielkości z odbiorcami zewnętrznymi?
Wielkość zamówień jest wypadkową popytu jaki:
a) Grupa Goodyear przewiduje na wyroby produkowane przez Spółkę;
b) Spółka przewiduje na produkty produkowane pod marką Dębica przeznaczone do dystrybucji na polskim rynku wymiany.
Skonsolidowany popyt stanowi podstawę planu produkcji Spółki. Kwestie te są uzgadniane z odpowiednim wyprzedzeniem w oparciu o zapotrzebowanie Grupy Goodyear oraz dystrybutorów opon marki Dębica, w sposób pozwalający odpowiednio zaplanować produkcję i dostawę surowców.
2. Kiedy Zarząd Spółki dokonuje prognozy wolumenu sprzedaży?
Zarząd Spółki dokonuje prognozy wolumenu sprzedaży w sposób ciągły, raz w miesiącu.
3. Jak uzasadnione jest zróżnicowanie wysokości marży sprzedaży przyjętej względem podmiotów z Grupy Goodyear oraz innych podmiotów?
Zróżnicowanie marży jest uzasadnione przede wszystkim odmiennym profilem funkcjonalnym, a w szczególności różnym poziomem ryzyka gospodarczego ponoszonym przez Spółkę przy sprzedaży do Grupy Goodyear (ograniczone ryzyko Spółki jako producenta kontraktowego dla Grupy Goodyear) oraz do innych podmiotów (pełne ryzyko w ramach produkcji, dystrybucji i sprzedaży marek własnych).
4. Jak są rozliczane zwroty od jednostek z Grupy Goodyear?
Zwroty od jednostek z Grupy Goodyear pojawiają się głównie w przypadku wystąpienia problemów jakościowych i są rozliczane na bieżąco jako korekta wartości sprzedaży.
5. Jakie są parametry modelu ustalania cen transferowych z jednostkami z Grupy Goodyear? Czy ich podstawą jest stopa zwrotu zainwestowanego kapitału, czy marża brutto? Jakie są w tym rozliczeniu poziomy marż, częstotliwość korekt, częstotliwość zmiany cen, przenoszenia na klienta zmian ceny materiałów, kosztów pracy oraz kursu walut?
Zgodnie z informacją przekazaną przez Spółkę w raporcie bieżącym 2/2018, ze skutkiem od 1 stycznia 2018 r. uległy zmianie zasady współpracy z Grupą Goodyear. Ponieważ pytania zostały zadane w ramach dyskusji nad sprawozdaniami za 2017 r., poniższa informacja dotyczy zasad działalności Spółki w 2017 r.
Podstawą kalkulacji ceny transferowej jest koszt produktów. Koszt produktów pokrywa koszt materiałów oraz koszty przerobu. Zgodnie z polityką cen transferowych Spółka ma zagwarantowaną marżę w wysokości 5% zysku operacyjnego według standardów US GAAP. Częstotliwość korekt dotycząca zmian cen sprzedaży zależy od wielu czynników np. kosztów materiałów, kosztów pracy oraz kursów walut i odbywa się na bieżąco. Model ustalania cen transferowych z jednostkami z Grupy Goodyear był już wielokrotnie opisywany i weryfikowany przez różne organy w przeszłości. Co roku sprawozdanie finansowe Spółki jest weryfikowane przez niezależnego renomowanego biegłego rewidenta.
Podstawa prawna: § 19 ust. 1 pkt 12) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2018-06-28 | Leszek Szafran | Prezes Zarządu - Dyrektor ds. Sprzedaży | |||
2018-06-28 | Ireneusz Maksymiuk | Czlonek Zarządu - Dyrektor ds. Finansowych | |||