DCD (DCD): Planowana instalacja technologii HydroPlant w Autobusach Komunikacji Miejskiej w Polsce - raport 44

Zarząd spółki Terra S.A (w trakcie zmiany nazwy na HydroPhi Technologies Europe S.A.) informuje o planowanej instalacji pierwszych jednostek technologii Hydroplant w Polsce przez spółkę zależną Emitenta - HydroPhi Technologies Europe Sp. z o.o. („HTE”).


Zgodnie z zawartą umową z dużym przewoźnikiem komunikacji miejskiej, działającym w jednym z największych miast w Polsce, technologia zostanie początkowo przetestowana na dwóch autobusach w okresie od 15 października 2014 r. do 15 lutego 2015 r.

Reklama


HTE jest wyłącznym dystrybutorem i licencjobiorcą technologii HydroPhi Technologies Group, Inc. (“HPTG”) w Europie.

HPTG jest spółką notowaną na rynku OTC w USA, działającą w branży ‘clean technologies’, specjalizująca się w tworzeniu i rozwijaniu systemów produkcji paliwa wodorowego, wykorzystujących elektrolizę wody i umożliwiających zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych.


HTE otrzymała wyłączne prawa do wykorzystywania technologii HydroPlant na całą Europę, która polega na zastosowaniu zintegrowanego systemu elektrolizy i monitorowania pracy silnika w czasie rzeczywistym w celu wydzielenia na bieżąco wodoru i tlenu z wody, a następnie doprowadzenie go do wlotu powietrza silnika zasilanego paliwami węglowymi takimi jak olej napędowy, benzyna bezołowiowa oraz gaz ziemny. Technologia HydroPlant eliminuje konieczność zapewnienia zbiorników do przechowywania wodoru pod wysokim ciśnieniem lub wykorzystywania niebezpiecznych środków chemicznych, a w rezultacie zapewnia pewne i niedrogie alternatywne źródło paliwa.

Oczekuje się, że rynek pojazdów z sinikami bazującymi na oleju napędowym (tzw. silniki diesla) w Europie będzie dynamicznie rozwijać się ze względu na fakt, że państwa uprzemysłowione skłaniają się ku alternatywnym źródłom energii pod wpływem wysokich cen oleju napędowego i zaostrzenia przepisów środowiskowych. Prognozy rynkowe opublikowane przez Freedonia Group w 2014 roku wskazują, że docelowy rynek dla technologii HydroPlant w Europie wynosi około 10 milionów nowych silników diesla rocznie oraz 100 milionów używanych silników. W oparciu o dane Głównego Urzędu Statystycznego, dotyczące liczby pojazdów zarejestrowanych w Polsce, docelowy rynek polski stanowi około 3 miliony ciężarówek (udział silników diesla wynosi ok. 68.5%), 11,518 autobusów komunikacji miejskiej oraz 16,908 autobusów w ramach przewozu transportem samochodowym (tzw. PKS). Szacuje się, że znaczna część tych pojazdów może wykorzystać innowacyjną technologię HydroPlant do zmniejszenia zużycia paliwa.


Podstawa prawna:

§ 3 ust. 1 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".

Osoby reprezentujące spółkę:
Wojciech Grzegorczyk - Prezes Zarządu

GPW
Dowiedz się więcej na temat: Nieplanowane | technologia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »