WIKANA (WIK): Planowana strategia na 2001 rok - raport 4
Zarząd MASTERS S.A. zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami i po zatwierdzeniu Programu Działania przez Radę Nadzorczą informuje o planach MASTERS S.A. na 2001 rok:
W roku 2001 i następnych nadrzędnym celem Spółki jest budowanie
własnej marki odzieży jeansowej i nieformalnej na rynku
krajowym. Celowi temu podporządkowana jest strategia Spółki oraz
szereg celów szczegółowych do których należy zaliczyć przede
wszystkim:
- wzmacnianie wizerunku i poziomu świadomości konsumenckiej
własnej marki ,
- rozwijanie ilości i jakości punktów sprzedaży detalicznej,
- poprawa poziomu obsługi klientów detalicznych,
- optymalizacja efektywności kosztowej prowadzonej działalności,
- wzrost jakości i atrakcyjności nowopowstałych kolekcji
produktów,
- zwiększanie wydajności pracy,
- poprawa jakości produkcji,
- poprawa organizacji pracy,
- dalsza komputeryzacja zakładu i doskonalenie systemu
rachunkowości zarządczej.
W 2000 r. podjęto wiele działań , które będą miały wpływ na
poprawę efektów ekonomicznych w latach następnych . Do działań
tych należy zaliczyć:
A/wprowadzenie na rynek wraz z kolekcją nowego wizerunku marki
Masters poprzez:
1/zmianę systemu dystrybucji
- likwidację dwóch dealerów (pośredników) i prowadzenie sprzedaży
za pośrednictwem własnych przedstawicieli handlowych
- likwidację najbardziej zadłużonych placówek handlowych ,
2/wprowadzenie na rynek nowego odmłodzonego wizerunku marki
Masters wraz z nowym logo,
3/wprowadzenie segmentacji kolekcji na 3 submarki skierowane do
różnych grup konsumentów: MASTERS-JEANS , STREETWEAR , CASUALS ,
4/poszerzenie kolekcji o większą ilość asortymentów tj. swetry,
koszule, czapki, kurtki i inne,
5/osiągnięcie wzrostu sprzedaży przy stagnacji i spadku sprzedaży
marek konkurencyjnych, a tym samym wzrost udziału w rynku,
B/restrukturyzacja zakładu ,
1/ograniczenie zatrudnienia w Legnicy na stanowiskach pośrednio-
produkcyjnych i administracyjnych,
2/likwidacja Oddziału Zakładu Dziewiarskiego w Zgorzelcu -
przeniesienie produkcji z zakresu dziewiarstwa do Legnicy
C/wprowadzenie systemu rachunkowości zarządczej i budżetowania.
Cele strategiczne w zakresie produkcji , przyjęte do realizacji na
2001 rok i kolejne lata to:
-utrzymanie produkcji eksportowej na dotychczasowym poziomie ,
-rozwój usług pralniczych,
-stałe zwiększanie wydajności pracy,
-utrzymanie produkcji na jak najwyższym poziomie rentowności,
-stałe poszukiwanie wiarygodnych klientów z asortymentem
optymalnym dla naszych warunków,
-ograniczanie i minimalizowanie kosztów stałych produkcji,
-utrzymanie na jak najwyższym poziomie jakości produkcji.
Cele strategiczne w zakresie marki MASTERS
W roku 2001 Masters S.A. w dalszym ciągu zamierza kontynuować
strategię nowego wizerunku marki Masters , jak również rozwijać
ofertę asortymentową swoich wyrobów. Począwszy już od kolekcji
wiosna-lato 2001 następował będzie wzrost udziału wyrobów damskich
w proponowanym asortymencie, w porównaniu z latami 99/00.
Planowane rozbudowanie asortymentu wynosić będzie ok. 40-50%.
Sieć dystrybucyjna oparta będzie podobnie jak w roku 2000 na
własnych przedstawicielach handlowych, przy czym firma planuje:
-zwiększyć liczbę punktów autoryzowanych o 50%
-otworzyć sklepy firmowe w Centrach Handlowych oraz głównych
ciągach handlowych szczególnie w dużych miastach.