WIKANA (WIK): Planowana strategia na 2001 rok - raport 4

Zarząd MASTERS S.A. zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami i po zatwierdzeniu Programu Działania przez Radę Nadzorczą informuje o planach MASTERS S.A. na 2001 rok:

W roku 2001 i następnych nadrzędnym celem Spółki jest budowanie

własnej marki odzieży jeansowej i nieformalnej na rynku

krajowym. Celowi temu podporządkowana jest strategia Spółki oraz

szereg celów szczegółowych do których należy zaliczyć przede

wszystkim:

- wzmacnianie wizerunku i poziomu świadomości konsumenckiej

własnej marki ,

- rozwijanie ilości i jakości punktów sprzedaży detalicznej,

- poprawa poziomu obsługi klientów detalicznych,

- optymalizacja efektywności kosztowej prowadzonej działalności,

Reklama

- wzrost jakości i atrakcyjności nowopowstałych kolekcji

produktów,

- zwiększanie wydajności pracy,

- poprawa jakości produkcji,

- poprawa organizacji pracy,

- dalsza komputeryzacja zakładu i doskonalenie systemu

rachunkowości zarządczej.

W 2000 r. podjęto wiele działań , które będą miały wpływ na

poprawę efektów ekonomicznych w latach następnych . Do działań

tych należy zaliczyć:

A/wprowadzenie na rynek wraz z kolekcją nowego wizerunku marki

Masters poprzez:

1/zmianę systemu dystrybucji

- likwidację dwóch dealerów (pośredników) i prowadzenie sprzedaży

za pośrednictwem własnych przedstawicieli handlowych

- likwidację najbardziej zadłużonych placówek handlowych ,

2/wprowadzenie na rynek nowego odmłodzonego wizerunku marki

Masters wraz z nowym logo,

3/wprowadzenie segmentacji kolekcji na 3 submarki skierowane do

różnych grup konsumentów: MASTERS-JEANS , STREETWEAR , CASUALS ,

4/poszerzenie kolekcji o większą ilość asortymentów tj. swetry,

koszule, czapki, kurtki i inne,

5/osiągnięcie wzrostu sprzedaży przy stagnacji i spadku sprzedaży

marek konkurencyjnych, a tym samym wzrost udziału w rynku,

B/restrukturyzacja zakładu ,

1/ograniczenie zatrudnienia w Legnicy na stanowiskach pośrednio-

produkcyjnych i administracyjnych,

2/likwidacja Oddziału Zakładu Dziewiarskiego w Zgorzelcu -

przeniesienie produkcji z zakresu dziewiarstwa do Legnicy

C/wprowadzenie systemu rachunkowości zarządczej i budżetowania.

Cele strategiczne w zakresie produkcji , przyjęte do realizacji na

2001 rok i kolejne lata to:

-utrzymanie produkcji eksportowej na dotychczasowym poziomie ,

-rozwój usług pralniczych,

-stałe zwiększanie wydajności pracy,

-utrzymanie produkcji na jak najwyższym poziomie rentowności,

-stałe poszukiwanie wiarygodnych klientów z asortymentem

optymalnym dla naszych warunków,

-ograniczanie i minimalizowanie kosztów stałych produkcji,

-utrzymanie na jak najwyższym poziomie jakości produkcji.

Cele strategiczne w zakresie marki MASTERS

W roku 2001 Masters S.A. w dalszym ciągu zamierza kontynuować

strategię nowego wizerunku marki Masters , jak również rozwijać

ofertę asortymentową swoich wyrobów. Począwszy już od kolekcji

wiosna-lato 2001 następował będzie wzrost udziału wyrobów damskich

w proponowanym asortymencie, w porównaniu z latami 99/00.

Planowane rozbudowanie asortymentu wynosić będzie ok. 40-50%.

Sieć dystrybucyjna oparta będzie podobnie jak w roku 2000 na

własnych przedstawicielach handlowych, przy czym firma planuje:

-zwiększyć liczbę punktów autoryzowanych o 50%

-otworzyć sklepy firmowe w Centrach Handlowych oraz głównych

ciągach handlowych szczególnie w dużych miastach.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: Strategie | Masters | Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »