Polacy będą jeść z rąk Rosjan

Do Polski Wchodzi Rosinter, największa rosyjska sieć restauracji. Pierwszy lokal ma otworzyć w przyszłym miesiącu w Warszawie - dowiedziała się "Rzeczpospolita" Rosinter jest w piątce najdynamiczniej rozwijających się firm gastronomicznych w Europie. To duży gracz, wielkością przychodów porównywalny z AmRestem znanym w Polsce z lokali KFC i Pizza Hut. W 2007 r. przychody rosyjskiej grupy przekroczyły 500 mln zł.

Wcześniej pojawiały się tylko zapowiedzi rozpoczęcia działalności w naszym kraju rosyjskiej sieci, którą założył emigrant z Wenezueli z rosyjskimi korzeniami ? Rostislav Ordovsky-Tanaevsky Blanco. ? Zarejestrowaliśmy firmę w Warszawie i planujemy inwestycje ? mówi ?Rz? Lera Silina, rzeczniczka firmy w Rosji. Tłumaczy, że nie może ujawnić więcej szczegółów, ponieważ Rosinter notowany jest na moskiewskiej giełdzie. Z informacji na polskich stronach internetowych firmy wynika, że na razie zamierza rozwijać w naszym kraju przez franczyzę dwie koncepcje lokali: Il Patio (z kuchnią włoską) i Planeta Sushi (z japońską), choć ma również licencję na otwieranie restauracji amerykańskich sieci TGI Friday?s w niektórych krajach Europy.

Reklama

Coraz więcej firm chce zaistnieć na rynku gastronomicznym w Polsce, którego wartość szacowana jest dziś na 20 mld zł (ostatnie dane GUS z 2006 r. wskazują, że wówczas na jedzenie poza domem Polacy wydali 18,2 mld zł). Ruch wśród inwestorów rozwijających swoje lokale z pieniędzy pozyskanych z giełdy jest coraz większy. W tym tygodniu Jan Kościuszko, założyciel sieci Chłopskie Jadło, otrzymał zgodę nadzoru finansowego na wejście na giełdę. Grupa Kościuszko, oprócz funduszy na rozwój dotychczasowych przedsięwzięć (marek Polskie Jadło i Ready & Go), chce zdobyć pieniądze na budowę lokali na stacjach grupy Lotos. Premium Food Restaurants natomiast ogłosił w czwartek, że wybiera się na NewConnect. Ten właściciel marki 77 Sushi zamierza pozyskać z rynku 4 mln zł i przeznaczyć je na rozbudowę sieci. Do końca 2009 r. ma ona wzrosnąć z siedmiu do 15 restauracji. Przed niespełna miesiącem BBI Capital NFI ogłosił plan upublicznienia akcji sieci pizzerii Dominium. Na razie fundusz inwestuje 5 mln zł w pakiet 12,5 proc. akcji tej spółki. Również zagraniczne sieci chcą karmić Polaków. W warszawskiej Arkadii otwierana jest właśnie pierwsza restauracja francuskiej sieci Courtepaille (200 lokali we Francji). O jej polskiej ekspansji ?Rz? pisała jeszcze w 2007 r. Uruchomienie restauracji w Polsce planuje również niemiecka firma Aspen-Res.

Więcej w "Rzeczpospolitej"

INTERIA.PL/Rzeczpospolita
Dowiedz się więcej na temat: jedzenie' | Warszawa | jedzenie | jeść
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »