Postawili na erotykę
Reklamy telefonii Mobilking i gładzi szpachlowej firmy Megaron są tymi, które w ostatnim czasie zaszokowały opinię publiczną.
Pierwsza z nich prezentuje sieć telefonii dla prawdziwych mężczyzn przy pomocy chwytów uznanych za seksistowskie. W spocie telewizyjnym skąpo ubrane kobiety podejmują się zajęć charakterystycznych dla mężczyzn, tj. gaszenia pożaru czy naprawiania samochodu, jednak z kiepskim skutkiem.
Druga część spotu prezentuje typowo męskie rozrywki, jak piłka nożna czy wyścigi samochodowe, a lektor przekonuje, że niektóre rzeczy są tylko dla mężczyzn i taki właśnie jest Mobilking.
Reklama wywołała kontrowersje, a jak mówi Marcin Malinowski, specjalista ds. projektów z Rady Reklamy, do rady wpłynęło bardzo dużo skarg na tę reklamę i zostało w tej sprawie wszczęte postępowanie.
Na reklamę gładzi szpachlowej firmy Megaron skargi w Radzie Reklamy jeszcze się nie pojawiły. Kampania ma charakter teaserowy. Podrażnieni poczuli się widocznie mieszkańcy Krakowa ze Społecznego Komitetu Zwalczania Pornografii, którzy uznali, że plakaty pokazujące nagą kobietę i napis "gładź, gładź, gładź" prowokują do zachowań erotycznych. Swój sprzeciw wobec kampanii wyraził też ktoś na ulicach Warszawy, bo do plakatu dokleił slogan "ręce precz od naszych ciał".
Mimo kontrowersji, jakie wywołały billboardy, firma Ströer nie planuje ich usunięcia. Rada Miasta Krakowa również zapowiedziała, że sprawą się nie zajmie ze względu na brak odpowiednich narzędzi prawnych. (JOS)