ZYWIEC (ZWC): Proces integracji - raport 67

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr57/2003 z dnia 13.10.2003 roku, Zarząd emitenta informuje :

W związku z procesem integracji spółek Heinekena i Brau Union A.G. w Europie Środkowej, rozpoczyna się proces łączenia operacyjnego Grupy Żywiec i Brau Union Polska w zakresie organizacji sprzedaży oraz portfela marek.Powyższe czynności zmierzają do koordynacji działań rynkowych tych podmiotów.

Obydwie organizacje tzw. Grupa Żywiec i Brau Union Polska będą w dalszym ciągu działały jako niezależne podmioty prawne. Koordynację całości ich działań będzie prowadził Pan Nico Nusmeier, który łączy funkcję Prezesa Zarządu Browarów Żywiec S.A. i Członka Zarządu Brau Union A.G. w Austrii. W celu zapewnienia lepszego współdziałania i komunikacji pomiędzy organizacjami planowane jest włączenie do Zarządu Browarów Żywiec S.A. Pana Wernera Jansela, obecnego Prezesa Zarządu Brau Union Polska.

Reklama

Koordynacja działań sprzedażowych i marketingowych przewiduje przekazanie ich w ręce jednej organizacji. Porównując zarówno skalę jak i skuteczność działania oczywisty wybór padł na Grupę Handlową Sp. z o.o.(spółkę zależną od emitenta), która dotychczas odpowiadała za sprzedaż i marketing piw Grupy Żywiec. Od teraz będzie również odpowiedzialna za sprzedaż i marketing marek Brau Union Polska. Ponad 40% pracowników sił sprzedaży i marketingu BU Polska, otrzymało lub otrzyma propozycję pracy w Grupie Handlowej Sp. z o.o. na warunkach obowiązujących w tej organizacji.

Nowy portfel marek opiera się na dotychczasowych markach Grupy Żywiec i markach Brau Union Polska, z których do najsilniejszych należą marki: "Królewskie" i "Kujawiak". Jedynym wyjątkiem jest marka Van Pur, która zastała sprzedana wraz z browarem w Rakszawie.

W dniu 1 grudnia br. Zarząd Brau Union Polska podpisał finalną umowę sprzedaży Browaru Van Pur w Rakszawie wraz z prawem do dalszego prowadzenia produkcji piwa i utrzymania prawa do posługiwania się marką Van Pur.

Powyższa decyzja podjęta przez Zarząd Brau Union Polska uzasadniona jest faktem, że Browar Van Pur oddalony jest jedynie o 15 km od znacznie większego i należącego do Grupy Żywiec browaru w Leżajsku. Taka lokalizacja nie miała znaczenia, gdy Brau Union i Grupa Żywiec działały jako konkurencyjne organizacje. Dzisiaj, w nowej rzeczywistości, takie sąsiedztwo ze względów logistycznych i kosztowych stawiałoby duży znak zapytania nad przyszłością browaru w Rakszawie.

Obydwie organizacje stoją dopiero na początku procesu konsolidacji. Ostateczne rozwiązania szczególnie dotyczące sfery produkcyjnej wymagają jeszcze wielu analiz i należy się ich spodziewać najwcześniej w przyszłym roku.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: organizacje | Żywiec | procesy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »