IAI (IAI): Raport miesięczny za czerwiec 2014 r. - raport 16

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za czerwiec 2014 roku.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Reklama

W czerwcu, podczas WZA i dzięki bardzo dobrym wynikom finansowym, przyjęto wypłatę dywidendy za 2013 rok. To już drugi rok z rzędu kiedy Spółka wypłaca akcjonariuszom dywidendę i tym razem jest ona o 25% wyższa niż rok temu. Wynosi 5 groszy na akcję. Oczywiście w czerwcu odbył się także szereg innych wydarzeń, które zapowiadają dalsze wzrosty przychodów IAI S.A.


Według szacunków Zarządu w drugim kwartale przychody ze sprzedaży wyniosły około 2,75 miliona złotych netto i są o około 44% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Tym samym Spółka utrzymuje w kolejnym kwartale około 50% wzrost przychodów w ciągu roku.


Sporym sukcesem zakończył się IAI Day 2014, czyli spotkanie klientów, partnerów i inwestorów Spółki. Zorganizowana 13 czerwca 2014 roku w Szczecinie konferencja przyciągnęła około 100 osób, które uczestniczyły w praktycznych szkoleniach i wymianie informacji odnośnie przyszłości e‑handlu. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także prelekcje zaproszonych przedstawicieli partnerów IAI, liderów w swoich branżach, czyli mBank, arvato Polska Bertelsmann, Freshmail i Trafifc Trends. Dzięki tej konferencji właściciele sklepów internetowych uzyskują praktyczną wiedzę jak optymalnie korzystać z usług IAI-Shop.com oraz jej partnerów aby zwiększać sprzedaż, jednocześnie optymalizując koszty. Spółka zyskuje ewidentne korzyści wizerunkowe, buduje relacje z klientami oraz w przyszłości czerpie przychody z zwiększonej sprzedaży jej klientów oraz usług partnerów oferowanych klientom.


Tak samo jak w każdym innym miesiącu, również w czerwcu nie zabrakło istotnych premier nowoczesnych rozwiązań. Bardzo ważną premierą było zaprezentowanie sklepu aukcyjnego, czyli połączenia sklepu IAI-Shop.com (Idosell Shop) oraz zasięgu serwisów aukcyjnych. Integracja sklepu z serwisami aukcyjnymi pozwala na wygodną sprzedaż towarów w serwisach Allegro czy eBay. Sklepy aukcyjne to narzędzie, które prezentuje na swoich stronach dokładnie te same towary, które sprzedawcy umieścili na aukcjach, dzięki czemu nie tylko można zaprezentować je dokładnie tak jak chce sprzedawca, pozwalając na wyszukiwanie ich po parametrach, które uznajemy za istotne, ale także pozwalają na zorganizowanie obsługi posprzedażowej klientowi za pomocą czytelnego panelu w którym znajdzie informacje o statusie zamówienia oraz czy będzie w stanie dokonać zwrotu.


W przypadku prowadzenia sklepu aukcyjnego znika obowiązek nakłonienia potencjalnego klienta do tego, aby założył konto w sklepie internetowym w celu złożenia zamówienia. Wystarczy, że będzie jednym z milionów użytkowników serwisu aukcyjnego, aby w łatwy i przyjemny sposób mógł korzystać z Twojej oferty. Sklep aukcyjny jest także właściwym miejscem do prowadzenia marketingu dla tych, którzy dotychczas sprzedawali na Allegro, a nie chcieli prowadzić i zarządzać typowego sklepu internetowego. Sklep aukcyjny udostępniany z maską STANDARD RWD Allegro, co oznacza, że sklep jest tak zaprojektowany, by użytkownicy serwisu Allegro nie czuli się nim zagubieni, a dodatkowo standard RWD oznacza, że sklep będzie się właściwie prezentował w każdej rozdzielczości ekranu.


Sklep aukcyjny IAI-Shop.com (IdoSell Shop) to rozwiązanie będące rezultatem współpracy technologicznej IAI z Allegro. Dzięki niej mechanizm został zaaprobowany przez Allegro i tym samym linkowanie sklepu aukcyjnego, który nie agituje do zakupów poza Allegro, jest dozwolone i bezpieczne. Sklep aukcyjny IAI-Shop.com jest przygotowany zgodnie z wytycznymi Allegro, dzięki czemu powstałe rozwiązanie jest ponadczasowe i pewne.


Takie rozwiązanie przynosi Spółce wiele naturalnych korzyści. Przede wszystkim pozwala na sprzedaż kolejnych sklepów już istniejącym klientom oraz ułatwia migrację dużych sprzedawców aukcyjnych na platformę IAI-Shop.com (IdoSell Shop), przy czym nie tracą oni w ogóle swojego naturalnego kanały sprzedaży. Zwiększenie sprzedaży pociąga za sobą także większe wpływy z abonamentu oraz usług pośrednictwa sprzedaży płatności internetowych oraz usług kurierskich.


Kolejnym rozwiązaniem, istotnym ze względu na handel międzynarodowy oraz dywersyfikację kanałów sprzedaży w sklepach internetowych jest integracja IAI-Shop.com (IdoSell Shop) z Amazon.com. Do tej porty Spółka oferowała integrację z Amazon Marketplace. Rozszerzona integracja to wyjście poza obsługę jedynie europejskich stron Amazona i obsługę znaczących międzynarodowych sprzedawców.


Duże nowości, szczególnie w zakresie ułatwiające obsługę płatności wprowadzone zostały także w IdoSell Booking. Przede wszystkim, dzięki specjalnej umowie z PayPal, Spółka wprowadziła Płatności PayPal i karty kredytowe, bez negocjacji w bardzo niskiej stawce 2.1% dla każdego obiektu noclegowego. IAI S.A. rozszerzyła wcześniej podpisaną umowę partnerską z PayPal, dzięki czemu możliwe stało się uruchomienie płatności PayPal na preferencyjnych warunkach i najniższych rynkowych prowizjach dla każdego klienta IdoSell Booking. PayPal jest szczególnie popularny wśród zagranicznych klientów, ale i w Polsce znajduje się w czołówce najpopularniejszych systemów płatności. Warto też podkreślać, że PayPal to także płatności kartami płatniczymi i kredytowymi. Dostępność tej formy płatności doskonale uzupełniając oferowane przez IAI płatności z polskich banków. Warto dodać, że osoba dokonująca rezerwacji, nie musi nawet posiadać konta w PayPal, ponieważ może zapłacić kartą kredytową za pośrednictwem PayPal nie zakładając w nim konta. Spółka czerpie przychody z prowizji od zrealizowanych rezerwacji przez usługę IdoSell Booking, w związku z tym, każde ułatwienie realizacji płatności przekłada się na wzrost przychodów Spółki.


Aby jeszcze bardziej uprościć ten proces Spółka umożliwiła przyjmowanie zwykłych przelewów dla rezerwacji internetowych w obiektach noclegowych. Dodana została możliwość określenia czy za złożoną rezerwację można będzie zapłacić zwykłym przelewem wprost na konto hotelu, pensjonatu lub apartamentu. Oprócz możliwości zdefiniowania numerów kont i wybierania takiej formy płatności przez rezerwującego, zadbaliśmy o narzędzia pomagające w prowadzeniu rozliczeń, przypominające o wpłatach. Pojawiła się też osobna lista rezerwacji oczekujących na przyjęcie wpłaty. Zmiany powinny doskonale wpisać się w potrzeby zgłaszane przez naszych klientów.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w czerwcu 2014 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W czerwcu 2014 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 9 czerwca 2014 r. - Raport miesięczny za maj 2014 r.

2. 24 czerwca 2014 r. - Podjęcie uchwały w sprawie wypłaty dywidendy.

3. 24 czerwca 2014 r. - Informacja o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 24 czerwca 2014 roku

4. 24 czerwca 2014 r. - Treść uchwał podjętych na ZWZ w dniu 24.06.2014 r.


24 czerwca 2014 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI informację o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 24 czerwca 2014 roku.


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu lipcu i sierpniu 2014, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W lipcu i sierpniu 2014 r. będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 14 lipca 2014 r. - dzień wypłaty dywidendy.

2. 8 sierpnia 2014 r. - raport miesięczny za lipiec 2014 r.

3. 14 sierpnia 2014 r. - raport za II kwartał 2014 r.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »