Rosjanie kupili prawa do Lublina
Rosyjskie konsorcjum kupiło za 4,5 mln USD prawa do produkcji i sprzedaży samochodu Lublin 3. Przegrana Andoria-Mot nie kryje zaskoczenia.
Przetarg na zakup praw do produkcji i sprzedaży samochodu dostawczego Lublin III oraz części linii technologiczno-montażowych został rozstrzygnięty.
- Najlepszą ofertę zaproponowało konsorcjum International Truck Alliance z dominującym udziałem firm rosyjskich. Umowę spodziewamy się podpisać za trzy miesiące - mówi Leszek Liszcz, syndyk masy upadłościowej Daewoo Motor Poland (DMP) w Lublinie.
Prawa sprzedano za 4,5 mln USD, czyli kwotę jedynie o 500 tys. USD wyższą od ceny wywoławczej. Według syndyka, nikt więcej nie dawał. Tym samym odrzucono oferty hinduskiej firmy Hinduja Group oraz polskiej spółki Andoria-Mot, która w kwietniu 2002 r. wznowiła produkcje lublinów na terenie DMP.
Andoria-Mot na lodzie
Rosyjski inwestor zobowiązał się m. in. do kontynuowania produkcji w Lublinie oraz utrzymania zatrudnienia. Syndyk odmówił podania szczegółów dotyczących planów zwycięzcy przetargu. Nie wiadomo również, jak wybrnie z tej sytuacji Andoria -Mot.
- Nie można wykluczyć, że Rosjanie będą współpracować z polskim partnerem - spekuluje Leszek Liszcz.
Całkiem odmiennie widzą sprawę przedstawiciele Andorii-Mot, wyraźnie zaskoczeni wynikiem przetargu.
- Mimo że przetarg rozstrzygnięto we wtorek, nie otrzymałem oficjalnej informacji od syndyka. Kiedy to nastąpi, pokuszę się o komentarz, bo mam kilka pytań do niego. Na razie jak najszybciej będę chciał wycofać się z z umowy dzierżawy terenu, na którym produkujemy lubliny - mówi Tadeusz Starowicz, szef Andorii-Mot.
Obecnie spółka - zgodnie z warunkami przetargu - musi dokończyć już rozpoczęte dostawy. Nie może już natomiast podejmować nowej produkcji.
Kawałek po kawałku
W kwietniu syndyk DMP sprzedał za 4 mln USD angielskiej firmie LDV prawa do wytwarzania modelu LD 100. Na terenie zbankrutowanej fabryki DMP Andoria-Mot produkuje jeszcze samochody terenowe honker, sprzedawane głównie na potrzeby wojska.