Rosjanie kupili prawa do Lublina

Rosyjskie konsorcjum kupiło za 4,5 mln USD prawa do produkcji i sprzedaży samochodu Lublin 3. Przegrana Andoria-Mot nie kryje zaskoczenia.

Rosyjskie konsorcjum kupiło za 4,5 mln USD prawa do produkcji i sprzedaży samochodu Lublin 3. Przegrana Andoria-Mot nie kryje zaskoczenia.

Przetarg na zakup praw do produkcji i sprzedaży samochodu dostawczego Lublin III oraz części linii technologiczno-montażowych został rozstrzygnięty.

- Najlepszą ofertę zaproponowało konsorcjum International Truck Alliance z dominującym udziałem firm rosyjskich. Umowę spodziewamy się podpisać za trzy miesiące - mówi Leszek Liszcz, syndyk masy upadłościowej Daewoo Motor Poland (DMP) w Lublinie.

Prawa sprzedano za 4,5 mln USD, czyli kwotę jedynie o 500 tys. USD wyższą od ceny wywoławczej. Według syndyka, nikt więcej nie dawał. Tym samym odrzucono oferty hinduskiej firmy Hinduja Group oraz polskiej spółki Andoria-Mot, która w kwietniu 2002 r. wznowiła produkcje lublinów na terenie DMP.

Reklama

Andoria-Mot na lodzie

Rosyjski inwestor zobowiązał się m. in. do kontynuowania produkcji w Lublinie oraz utrzymania zatrudnienia. Syndyk odmówił podania szczegółów dotyczących planów zwycięzcy przetargu. Nie wiadomo również, jak wybrnie z tej sytuacji Andoria -Mot.

- Nie można wykluczyć, że Rosjanie będą współpracować z polskim partnerem - spekuluje Leszek Liszcz.

Całkiem odmiennie widzą sprawę przedstawiciele Andorii-Mot, wyraźnie zaskoczeni wynikiem przetargu.

- Mimo że przetarg rozstrzygnięto we wtorek, nie otrzymałem oficjalnej informacji od syndyka. Kiedy to nastąpi, pokuszę się o komentarz, bo mam kilka pytań do niego. Na razie jak najszybciej będę chciał wycofać się z z umowy dzierżawy terenu, na którym produkujemy lubliny - mówi Tadeusz Starowicz, szef Andorii-Mot.

Obecnie spółka - zgodnie z warunkami przetargu - musi dokończyć już rozpoczęte dostawy. Nie może już natomiast podejmować nowej produkcji.

Kawałek po kawałku

W kwietniu syndyk DMP sprzedał za 4 mln USD angielskiej firmie LDV prawa do wytwarzania modelu LD 100. Na terenie zbankrutowanej fabryki DMP Andoria-Mot produkuje jeszcze samochody terenowe honker, sprzedawane głównie na potrzeby wojska.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: przetarg | konsorcjum | Rosjanie | Lublin | dolar | syndyk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »