Spotkanie podzespołu stoczniowego bez konkretów

Za przybierającymi na sile pisemnymi i ustnymi deklaracjami rządowego poparcia i wsparcia nie idą żadne konkretne decyzje. Wczorajsze spotkanie podzespołu ds. stoczniowych nie przyniosło zapowiadanych rezultatów.

Za przybierającymi na sile  pisemnymi i ustnymi deklaracjami rządowego poparcia i wsparcia nie idą żadne konkretne decyzje. Wczorajsze spotkanie podzespołu ds. stoczniowych nie przyniosło zapowiadanych rezultatów.

Wczoraj odbyło się spotkanie rządowego podzespołu stoczniowego z bankami pod przewodnictwem wiceministra finansów Wiesława Ciesielskiego. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy możliwy jest trwały udział sektora bankowego w finansowaniu sektora stoczniowego i czego oczekiwałby sektor bankowy od Skarbu Państwa- zapowiedział minister po wtorkowym posiedzeniu rządu.

Komunikat Ministerstwa Gospodarki po zakończeniu spotkania, w którym wzięli również udział przedstawiciele resortów finansów, gospodarki, infrastruktury i skarbu był jednak nadzwyczaj ogólnikowy. Dowiedzieliśmy się z niego jedynie, że tematem spotkania było wypracowanie szczegółowych mechanizmów finansowania sektora stoczniowego oraz określenia roli Skarbu Państwa w tym procesie. Konkretów jednak zabrakło, co potwierdzają zdobyte przez PG informacje.

Reklama

W wywiadzie dla Sygnałów Dnia minister gospodarki Jacek Piechota wyraził nadzieję, że w wyniku porozumienia z bankami zostanie stworzony system finansowania budowy kolejnych statków pozwalający na ciągłość produkcji. Jaki? Dalej nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że resort finansów zmienił ostatnio opcję i zamiast deklarowanego w liście do zarządu Stoczni Gdynia poręczenia jedynie na dwa statki jest skłonny do udzielania tak zwanych gwarancji rolowanych, czyli przenoszonych ze statku na statek (pisaliśmy już o tym w PG z 22 października br.). Na ten temat wypowiadali się zarówno minister gospodarki Jacek Piechota, jak i wiceminister finansów Wiesław Ciesielski. Jednak i w tej sprawie brak szczegółów. Jedynym konkretem w ostatnim czasie było udzielenie przed dwoma dniami poręczenia przez skarb państwa na budowę dwóch statków w łącznej wysokości 52, 2 mln USD.

Tymczasem w Stoczni Gdynia znajduje się obecnie w produkcji 12 statków, z czego aż 8 nie ma finansowania. Czas ostatni, aby deklaracje urzędników zamienić wreszcie w czyn, bowiem cykl produkcyjny ma swoje ma swoje wymagania, a strona społeczna jest coraz bardziej zaniepokojona co do przyszłości zakładów i miejsc pracy.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: minister | skarbu | spotkani
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »