Wciąż opłaca się pracować w marketingu

Zarobki osób zajmujących się marketingiem od dawna wzbudzają wiele emocji. Jako, że praca w tym obszarze firmy wpływa znacząco na wynik sprzedażowy, pracodawcy nie oszczędzają na wynagrodzeniach dla specjalistów w tym zakresie. Ile zatem zarabia się na poszczególnych stanowiskach w działach marketingu? Czy płace rosną tu dynamiczniej niż w pozostałych działach? Odpowiedzi na te pytania poznamy po zakończeniu tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń.

A jaka była sytuacja w 2008 roku? Z przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń wynika, że najlepiej opłacanym stanowiskiem w działach marketingu był dyrektor ds. marketingu. Mediana jego miesięcznego wynagrodzenia wynosiła 11 500 PLN brutto co oznacza, że ich zarabiał on ponad 3-krotnie więcej niż wyniosła mediana dla całego badania. Dobrze w 2008 roku wiodło się również pracownikom zatrudnionym jako brand manager. Płaca w tym zawodzie oznaczała miesięczne wynagrodzenie na poziomie 7920 PLN. Podobny do siebie poziom zarobków mieli product managerowie (6850 PLN) oraz kierownicy projektu marketingowego (6500 PLN).

Reklama

Najgorzej w naszym zestawieniu natomiast wiodło się specjalistom oraz asystentom ds. marketingu. W 2008 roku zarabiali oni odpowiednio 3500 PLN i 2658 PLN miesięcznie brutto. Jak sytuacja będzie wyglądała w tym roku? Przekonamy się o tym już na początku stycznia po podsumowaniu Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2009.

To ostatnia szansa na wzięcie udziału w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń 2009! Każdy zainteresowany po wypełnieniu ankiety otrzyma analizę wynagrodzenia dla wybranego stanowiska. Ponadto po zakończeniu badania, jego uczestnicy jako pierwsi otrzymają najnowsze dane o płacach w Polsce.

Weź udział w badaniu!

wynagrodzenia.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »