Żerań wraca w objęcia państwa

Daewoo Motor Company zgodziło się na rozwiązanie umowy joint venture i zmiany w statucie, dające Skarbowi Państwa kontrolę nad FSO.

Daewoo Motor Company zgodziło się na rozwiązanie umowy joint venture i zmiany w statucie, dające Skarbowi Państwa kontrolę nad FSO.

Kolejny etap restrukturyzacji Daewoo-FSO, producenta samochodów osobowych z Warszawy, mamy za sobą. 28 listopada z Korei nadeszła ostateczna zgoda na podpisanie porozumienia w sprawie zmiany zasad zarządzania spółką.

-Strony zgodziły się na rozwiązanie umowy joint venture zawartej w 1995 r. Ustaliły również, że przestaną obowiązywać wszelkie inne umowy - z wyjątkiem umowy licencyjnej oraz na dostawy części i komponentów do produkcję matizów i lanosów - informuje Ignacy Bochenek, wiceminister skarbu.

Decydujące WZA

Reklama

Ważnym elementem porozumienia jest rezygnacja przez Skarb Państwa z egzekwowania kar umownych za niezrealizowanie przez Daewoo Motor Company (DMC) zobowiązań inwestycyjnych. W zamian za to Koreańczycy mają przekazać pakiet akcji po cenach nominalnych.

- Ponadto DMC rezygnuje z wykonywania prawa głosu z pozostałych swoich akcji, przekazując ten przywilej Skarbowi Państwa. Zgadza się też, by w przypadku pozyskania dla fabryki nowego inwestora sprzedać mu te walory - dodaje minister Bochenek.

Zmiany te, które prowadzą do przekazania pełnej kontroli nad FSO Skarbowi Państwa, znajdą odzwierciedlenie w nowym statucie spółki. Uchwałę w tej sprawie ma podjąć najbliższe walne zgromadzenie akcjonariuszy zaplanowane na 19-20 grudnia. WZA ma też zadecydować o kolejnej konwersji zadłużenia FSO na akcje nowej emisji, które ma objąć DMC. Dzięki temu ostatecznie ma zostać wyzerowany dług FSO wobec koreańskiej centrali.

Co z zarządem?

Brak porozumienia hamował też decyzję Koreańczyków w sprawie zaakceptowania nowego składu zarządu FSO. Teraz DMC zgodziło się też, że jak tylko otrzyma do podpisania uzgodnioną treść porozumienia (co może nastąpić jeszcze w tym tygodniu), powoła nowy zarząd. Nadal głównym kandydatem do stanowiska szefa spółki jest Paweł Merchel, obecnie szef spółki LOT Ground Services.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: FSO | żerań | motor | NAD | venture | Daewoo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »