Tak powstaje największy most w Europie

Hochmoselbrücke to most w ciągu nowej niemieckiej drogi nr 50. Będzie największą tego typu budową w Europie, połączy porty belgijskie i holenderskie z regionem wielkiego Frankfurtu, szczególnie tamtejszego portu lotniczego Hahn. Most nad cieśniną Oresund (Kopenhaga - Malmoe) pozostanie największym mostem drogowo-kolejowym Starego Kontynentu.

Obiekt budowany jest w tradycyjnym regionie winiarskim nad rzeką Mozelą w pobliżu miejscowości Ürzig i Zeltingen-Rachtig w Nadrenii-Palatynacie. Pomysł zgłoszono już trzy dekady temu, w okresie zimnej wojny (połączenie było potrzebne ze względów strategicznych) i reaktywowany na początku XXI wieku. Przeprawa nad Mozelą mieć będzie 1702,4 m długości i 20,9 szerokości (cztery pasy ruchu). Pojazdy jechać będą na wysokości maksymalnie 158 metrów na ziemią. Planowany koszt prac to 270 mln euro. Ekolodzy uważają, że budowa ruchliwej drogi i mostu uderzy w ekosystemy rejonów produkcji ryzlinga - Wehlener Sonnenuhr, Graacher Himmelreich i Ürziger Würzgarten.

Reklama

KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »