O ubezpieczeniach zawsze "Warto wiedzieć więcej"

O ubezpieczeniach zawsze "Warto wiedzieć więcej". Pod takim hasłem we wszystkich oddziałach ZUS ruszyły Dni Ubezpieczonego.

Przez cały tydzień osoby prowadzące firmę lub zatrudnione, będą mogły otrzymać porady ekspertów i wyjaśnić wątpliwości. Będzie można zadać pytania związane z zasadami podlegania ubezpieczeniom społecznym, opłacaniem składek oraz korzyściami wynikającymi z bycia osobą ubezpieczoną.

To również okazja by założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych. Dzięki niej możliwa jest realizacja większości spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym bez wychodzenia z domu - mówi Karol Jagielski, rzecznik prasowy ZUS, w Szczecinie.

Reklama

- Możemy sprawdzić czy pracodawca odprowadza nasze składki, czy nas zgłosił do ubezpieczeń, jak mamy zgłoszonych członków rodziny. Możemy sprawdzić kiedy byliśmy na zwolnieniu lekarskim. Dowiemy się jakiej wysokości są nasze składki złożone do Otwartego Funduszu Emerytalnego, Narodowego Funduszu Zdrowia lub składki emerytalno-rentowe - tłumaczy Jagielski.

Ubezpieczeni to największa grupa klientów ZUS, 15 milionów osób, która ma najmniejszy kontakt z przepisami o ubezpieczeniu społecznym. Obowiązek ten jest realizowany w większości przypadków przez pracodawców. Pracownicy ZUS zachęcają jednak do przyjścia do ich oddziałów, by już teraz zacząć się interesować dokumentami potrzebnymi do przejścia na emeryturę.

W zachodniopomorskim obok ZUS do tygodniowej akcji przyłączył się również NFZ, który będzie informował o Zintegrowanym Informatorze Pacjenta, oraz Urząd Skarbowy, który będzie udzielał porad z zakresu prawa podatkowego.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: ubezpieczony | emerytura | ZUS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »