Black Friday, czyli nadchodzące żniwa w e-commerce

Zamówień w sklepie internetowym podczas Black Friday (dzień po Święcie Dziękczynienia) może być nawet o 70 proc. więcej, a ruch na stronie kilkukrotnie wyższy niż przeciętnie - wynika z analiz RTB House, polskiej spółki technologicznej specjalizującej się w działaniach reklamowych opartych na zaawansowanych scenariuszach retargetingowych. Firma wzięła pod lupę setki kampanii zrealizowanych w ubiegłym roku na blisko 40 rynkach, by oszacować potencjał zakupowy w nadchodzącym najgorętszym okresie sprzedażowym.

Już 25 listopada kolejne święto wszystkich e-commercowych przedsiębiorców. Ekstremalne obniżki dotyczą niemal każdej branży, począwszy od elektroniki, po meble i odzież, a potencjał zakupowy w trakcie Black Friday jest często znacznie większy niż przed samymi świętami.

Jak pokazują zagregowane dane RTB House, w ubiegłym roku współczynnik konwersji (czyli stosunek wykonanych akcji do liczby kliknięć w reklamę) kampanii realizowanych w Black Friday i Cyber Monday był o odpowiednio prawie 70 proc. i niemal 30 proc. lepszy niż średnia dla listopada 2015 roku. Z kolei całkowity ruch na obserwowanych stronach internetowych był wyższy o ponad 30 proc. w Black Friday i 20 proc. w Cyber Monday.

Reklama

Jak zauważa Łukasz Abgarowicz, business development director Polska w RTB House, Black Friday to nie jeden dzień, ale właściwie czterodniowa celebracja, generująca ogromny popyt. - Oprócz oczywistych możliwości wsparcia aktywności sprzedażowych jest to również okazja do podjęcia działań, które korzystnie wpłyną na przyszłe zaangażowanie ze strony klientów. Dzięki spersonalizowanym ofertom, dostarczanym dokładnie w chwili gdy internauci szukają konkretnych produktów, firmy mogą zwiększyć rozpoznawalność marki czy zachęcić konsumentów, zwłaszcza takich, którzy od dawna nie odwiedzali strony e-sklepu, do zakupu asortymentu uzupełniającego już posiadane produkty. To również świetna okazja, by już kilka tygodni przed świętami wpływać na wyniki w okresie bożonarodzeniowym - podkreśla Abgarowicz.

Według analiz RTB House, współczynnik konwersji ubiegłorocznych kampanii reklamowych w Polsce był podczas Black Friday wyższy aż o 54 proc. niż średnia w listopadzie.

- Wyraźny wzrost w wynikach wskazuje, że spersonalizowana reklama to narzędzie, które podczas takiego zakupowego szaleństwa, sprawdza się świetnie, nie tylko wpływając na sprzedaż, ale także dostarczając maksymalny zwrot z inwestycji w działania marketingowe - podsumowuje Abgarowicz.

W tym roku przedłużony okres zakupów rozpocznie się w piątek, 25 listopada i potrwa do końca poniedziałku 28 listopada.

Dane wykorzystane w powyższym badaniu uzyskano za pomocą spersonalizowanych narzędzi retargetingowych, opracowanych przez firmę RTB House. Analizie poddano wybrane kampanie obsługiwane przez spółkę w listopadzie 2015 roku.

Thanksgiving Day, Święto Dziękczynienia - obchodzone w USA w czwarty czwartek listopada, w Kanadzie zaś w drugi poniedziałek października - jako pamiątka pierwszego Dziękczynienia członków kolonii Plymouth w 1621 r. Pielgrzymi, którzy przypłynęli do Ameryki na pokładzie statku Mayflower, byli pierwotnie członkami Angielskiego Kościoła Separatystycznego (odłam Purytanów). Wcześniej ruszyli ze swych domostw w Anglii i pożeglowali do Holandii (Niderlandów), aby uciec przed prześladowaniem religijnym. Tam cieszyli się większą tolerancją religijną, ale w końcu rozczarowali się holenderskim sposobem życia, uznając go za bezbożny. Szukając lepszego życia Separatyści wynegocjowali z londyńską kompanią handlową sfinansowanie pielgrzymki do Ameryki. Większość odbywających podróż na pokładzie Mayflower nie była Separatystami, ale zostali wynajęci dla zabezpieczenia interesów firmy. Tylko około jedna trzecia pierwszych kolonistów była Separatystami.
Dowiedz się więcej na temat: Black Friday
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »