Ceneo.pl z nagrodą główną w kategorii m-commerce
Serwis zakupowy Ceneo.pl otrzymał nagrodę główną w kategorii m-commerce podczas Gali konkursu E-commerce Awards organizowanego przez Polską Izbę Gospodarki Elektronicznej, największą w kraju instytucję branżową. Nagrodę przyznało jury złożone z ekspertów doskonale znających polski rynek handlu elektronicznego.
Mobilność jest najszybciej rozwijającym się obszarem w e-commerce - z mobilnych wersji Ceneo.pl korzysta już ponad 35 proc. użytkowników.
- Robimy wszystko, aby nasi użytkownicy mieli do dyspozycji jak najbardziej intuicyjne i wygodne w obsłudze rozwiązania. Cieszymy się, że doceniają je także eksperci z branży. Dziękuję wszystkim za to wyróżnienie - Jury, Izbie, naszym klientom, a także całemu zespołowi Ceneo.pl, który na to z ogromnym zaangażowaniem zapracował. Gratuluję też pozostałym wyróżnionym - cieszę się, że mobilność staje się coraz istotniejszym kryterium rynkowego sukcesu! - mówi Dariusz Grabowski, kierownik Działu Rozwoju Produktu Ceneo.pl
Dzięki zakończonemu w 2016 roku procesowi uspójnienia poszczególnych odsłon aplikacji mobilnych oraz lekkiej wersji platformy Ceneo.pl, jej użytkownik zawsze - niezależnie od tego z jakiego urządzenia korzysta, odnajduje się bez problemu w serwisie, nie musząc uczyć się na nowo jego poszczególnych funkcjonalności. M-commerce w Ceneo.pl to aplikacje mobilne na wszystkie najpopularniejsze platformy: Android, iPhone oraz WP, aplikacje mobilne na iPada i Windows tablet oraz specjalna aplikacja modowa iPadModa. Każda z aplikacji mobilnych została zaprojektowana z jednej strony zgodnie z UI (User Interface) danej platformy, z drugiej - z zachowaniem jednolitego stylu i intuicyjności kojarzonych z serwisem Ceneo.pl.
Aplikacje mobilne Ceneo.pl są najwyżej ocenianymi aplikacjami e-commerce w marketach i łącznie zostały pobrane już ponad 2 mln razy. Mówiąc o m-commerce w Ceneo.pl trzeba także pamiętać o lekkiej stronie wersji serwisu, która została zaprojektowana i zoptymalizowana pod kontem małych ekranów oraz łącza posiadanego użytkownika. User Interface wersji lekkiej jest spójny z całą mobilnością w serwisie Ceneo.pl. Korzystając z mobilnego Ceneo.pl, po zalogowaniu się na swoje konto, każdy użytkownik ma dostęp do swoich danych adresowych, historii zamówień czy ulubionych produktów, niezależnie od miejsca oraz platformy z jakiej korzysta.
Innowacyjnym rozwiązaniem jest także mobilne "Kup na Ceneo". To funkcjonalność umożliwiająca złożenie zamówienia jednym kliknięciem na platformach mobilnych. Oprócz wygody, intuicyjności, dostępności, oszczędności czasu oraz archiwizowania danych z dotychczasowych zakupów, każda transakcja w "Kup na Ceneo" jest premiowana punktami lojalnościowymi, które można wymieniać na zniżki na kolejne zakupy lub nagrody rzeczowe. "Kup na Ceneo" jest tym samym najprostszą formą realizacji zakupów w Internecie.
Mobilny trend potwierdzają wyniki badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie Ceneo.pl w październiku 2016 roku. Podczas zakupów w sieci 75 proc. Polaków korzysta z laptopów, a 45 proc. - z komputerów stacjonarnych, jednak z roku na rok ich udział maleje, zastępowany przez dynamicznie rosnący odsetek urządzeń mobilnych: smartfonów i tabletów. Tylko w przypadku smartfonów ich udział urósł w ciągu ostatniego roku aż dwukrotnie - z 21 do 42 proc., i niemal zrównał się z popularnością komputerów stacjonarnych. Podobnie jest z tabletami: w 2016 roku korzystało z nich podczas zakupów prawie 20 proc. internautów, podczas gdy w roku 2014 - zaledwie 8 proc. Z urządzeń mobilnych w szczególności korzystają osoby młodsze - 61 proc. nastolatków oraz 54 proc. dwudziestolatków.