Chwyty marketingowe producentów żywności coraz częściej wprowadzają konsumentów w błąd. Zacznij czytać etykiety

Czy Polacy są świadomymi konsumentami? Niestety nie wszyscy. W dużym stopniu dotyczy to kupowania produktów spożywczych. Wielu z nas kieruje się wyłącznie ceną i wybiera żywność najtańszą. Z drugiej strony często łapiemy się na różne chwyty marketingowe i potrafimy za produkt przepłacić, mimo że na rynku są dostępne odpowiedniki tańsze oraz lepsze jakościowo. O czym zatem pamiętać podczas robienia zakupów spożywczych?

Nie daj się nabrać na proste sztuczki

Producenci żywności próbują różnych zabiegów, aby zachęcić nas do zakupu swoich towarów. Przykładem jest oznaczanie produktów napisem "naturalny" czy "tradycyjny", tak aby uchodziły one za ekologiczne, podczas gdy na podstawie etykiety można się przekonać, że wcale takie nie są.

Pamiętajmy: "Zgodnie z definicją prawdziwa żywność ekologiczna to taka, która została wyprodukowana bez użycia pestycydów, sztucznych nawozów, antybiotyków i chemicznych środków ochrony roślin. Musi mieć ona odpowiedni certyfikat i być odpowiednio oznaczana" - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Ewa Marchlewska, dietetyk kliniczny z poradni Mój Dietetyk.

Reklama

Czytaj etykiety

Zanim zdecydujemy się na zakup danego produktu, powinniśmy dokładnie zapoznać się z jego etykietą. Należy zwrócić uwagę na skład. Kierujmy się zasadą, że im coś mniej przetworzone, tym lepsze. Jest to istotne m.in. przy wyborze przetworów mięsnych. Poza tym patrzmy na daty ważności. Jeśli kupimy produkt z bliskim terminem przydatności do spożycia, może się okazać, że nie zdążymy tej żywności wykorzystać. Co do warzyw i owoców, uważajmy, żeby nie były przejrzałe.

infoWire.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »