Duży e-kantor budzi niepokój

Klienci jednego z największych w Polsce kantorów internetowych, Fritz Exchange, mają problemy z odzyskaniem wpłaconych pieniędzy - czytamy we wtorkowym wydaniu "Rzeczpospolitej".

Jak informuje gazeta, Fritz Group, którego flagowym projektem jest kantor internetowy Fritz Exchange, "ma spore kłopoty, a razem z nim rzesza klientów, którzy chcieli zaoszczędzić na tańszym niż w bankach internetowym przewalutowaniu oszczędności".

Jak podaje "Rz", pierwszą rysą na wizerunku Fritz Group były skargi klientów kantoru na opóźnione przelewy, które pojawiły się na przełomie czerwca i lipca. "Wówczas Komisja Nadzoru Finansowego - która niemal rok temu przyznała Fritz Group licencję krajowej instytucji płatniczej - ostrzegła przed współpracą z kantorem ze względu na skargi klientów" - czytamy w artykule.

Reklama

W ostatnich tygodniach niepokojące głosy klientów zaczęły się nasilać. "Niektórzy skarżą się jednak na forach internetowych lub bezpośrednio redakcji "Rz", że w ogóle nie otrzymali z powrotem wysłanych firmie do przewalutowania pieniędzy" - podaje gazeta.

KNF poinformowała "Rzeczpospolitą", że podejmuje działania wyjaśniające związane z działalnością Fritz Group. "Szczegóły tych działań nie mogą zostać na tym etapie ujawnione z uwagi na tajemnicę zawodową" - podał KNF w odpowiedzi.

Tymczasem ostatni czwartek przyniósł kolejne działania Komisji. Nadzorca wezwał spółkę do zaprzestania zawierania kolejnych umów i bezwarunkowego zwrotu pieniędzy klientom. Sama spółka natomiast w piątek złożyła w krakowskim Sądzie Rejonowym wniosek obejmujący "podjęcie działań restrukturyzacyjnych w celu poprawy sytuacji finansowej i zaspokojenia roszczeń klientów w zakresie niezrealizowanych transakcji płatniczych" - informuje "Rz".

PAP
Dowiedz się więcej na temat: kantory online | kantory
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »