Nie słabnie popularność obligacji oszczędnościowych

W kwietniu największym zainteresowaniem cieszyły się 3-miesięczne obligacje oszczędnościowe. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup kwotę 359 mln zł (31-proc. udział w strukturze sprzedaży) - poinformował resort finansów.

Popularnością cieszyły się również obligacje 4-letnie (30-proc. udział w kwietniowej sprzedaży) i 2-letnie (29-proc. udział). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (9 proc.) oraz 3-letnie (1 proc.) - czytamy w komunikacie MF.

Na zakup obligacji rodzinnych, dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500 plus, przeznaczono 3,1 mln zł. Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób, otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500 plus, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci. Beneficjenci programu mogą nabywać ten rodzaj obligacji do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego. Obligacje rodzinne są dostępne w ciągłej sprzedaży, zatem ich zakupu można dokonać w dowolnym momencie.

Reklama

- Kwiecień był miesiącem dużego zainteresowania obligacjami oszczędnościowymi - sprzedaż, po raz kolejny, przekroczyła 1 mld zł. Nabywcy najchętniej wybierali instrumenty, które przynoszą stały, z góry znany zysk czyli obligacje 3-miesieczne i 2-letnie. Ich łączna sprzedaż wyniosła 687 mln zł (60 proc. udział w strukturze sprzedaży). Popularnością cieszyły się też inflacyjne obligacje 4-letnie. Na ich zakup nabywcy przeznaczyli 339 mln zł. Łączna sprzedaż wszystkich obligacji oszczędnościowych od początku roku wyniosła blisko 4,3 mld zł - komentuje Piotr Nowak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: obligacje | oszczędności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »