Operator ukarany za świąteczne kłamstwo

Sąd Apelacyjny potwierdził stanowisko UOKiK, że kampania reklamowa prowadzona przez operatora sieci komórkowej Orange wprowadzała konsumentów w błąd.

Wyrok Sądu Apelacyjnego dotyczy decyzji Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z sierpnia 2008 roku.

Uznano wówczas, że działanie PTK Centertel, która w kampanii pt. Bliskość tworzy święta reklamowała promocyjne usługi w czasie świąt, nawiązując do ich tematyki i symboliki, a jednocześnie uniemożliwiała korzystanie z niej w tym okresie, stanowi nieuczciwą praktykę rynkową.

Przedsiębiorca wprowadził bowiem konsumentów w błąd sugerując, że oferta specjalna Oferta promocyjna - Wybrane 3 numery, promowana w ramach prowadzonej kampanii, obowiązuje na takich samych zasadach przez cały rok.

Tymczasem nie obowiązuje właśnie w czasie świąt: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok. Na spółkę została nałożona kara w wysokości ponad 800 tys. zł.

Reklama

W październiku 2009 roku stanowisko Prezes Urzędu poparł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zdecydował jednak o obniżeniu sankcji pieniężnej do 400 tys. złotych. Wyrok SOKiK został potwierdzony 13 października 2010 roku przez Sąd Apelacyjny.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: sąd apelacyjny | kłamstwo | ukarany | świąteczne | kampania reklamowa | operator
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »