Poczta Polska wreszcie otwiera się na bezgotówkowe płatności

Poczta zaczyna nadganiać zaległości i umożliwia płacenie bez konieczności przynoszenia gotówki do placówki, nie tylko kartą, ale też BLIKIEM.

Dopiero w listopadzie ubiegłego roku we wszystkich 4,6 tys. placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zostały zainstalowane terminale płatnicze, co umożliwiło normalne płatności kartą (wcześniej można było zapłacić z użyciem karty, ale była to transakcja rozliczana jak wypłata z bankomatu i obarczona prowizją).

Teraz Poczta wprowadza też opcję płatności za pomocą telefonu przy użyciu systemu płatności BLIK. Wdrażanie usługi rozpoczęto już w lutym, a dziś jest dostępna we wszystkich oddziałach sieci własnej.

BLIKIEM można już płacić niemal we wszystkich polskich sklepach internetowych, wypłacać gotówkę z większości bankomatów, realizować natychmiastowe przelewy na numer telefonu w pięciu bankach, w biletomatach komunikacji miejskiej i płacić w ponad 170 tysiącach terminali POS. BLIKA w swoich aplikacjach bankowych aktywowało już prawie 3,5 miliona osób, a od momentu uruchomienia systemu wykonano nim już ponad 10 milionów transakcji. Poczta nadgania więc rynkowe zaległości, ale lepiej późno niż wcale.

Reklama

Wprawdzie obecnie BLIK najczęściej jest wykorzystywany do płatności internetowych oraz wypłat z bankomatów (bo tu BLIK jest bardzo wygodny), ale możliwość płatności w terminalach też może być przydatna, bo nie trzeba mieć karty ani gotówki. Wystarczy posiadanie dowolnego modelu smartfona z aplikacją mobilną swojego banku z funkcją BLIK.

Jak to wygląda w terminalach?

Trzeba poinformować sprzedawcę, że chce się zapłacić za pomocą BLIKA, odczytać 6 - cyfrowy kod w aplikacji swojego banku i wprowadzić go na terminalu, a następnie zatwierdzić płatność w aplikacji mobilnej w swoim telefonie.

- Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Dla nas to możliwość zapewnienia szybkiej i sprawnej obsługi, a dla klientów wygoda w formie wyboru sposobu płatności - tłumaczy cytowany w komunikacie Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży z Poczty Polskiej.

Jak już pisaliśmy niedawno, Grupa Poczty Polskiej zrobi wkrótce technologiczny skok poprzez swoją platformę cyfrowych e-usług Envelo. Jeszcze w kwietniu będzie można założyć Profil Zaufany przez Konto Zaufane Envelo. Poczta Polska będzie więc pierwszym niebankowym podmiotem świadczącym usługę potwierdzania Profilu Zaufanego, czyli odpowiednika podpisu elektronicznego, potrzebnego do zdalnego załatwiania urzędowych spraw.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BLIK | Poczta Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »