Polacy polubili turystykę weekendową

Kilkudniowy wypad do jednej z europejskich stolic - oto najnowszy trend w sposobie spędzanie wolnego czasu przez Polaków. Już nie czekamy do wakacji, aby zorganizować sobie krótki wypoczynek, nawet nad ciepłym, południowym morzem.

Ze statystyk biur podróży wynika, że w tym roku na majówkę z biurami podróży wybrało się dwa razy więcej osób niż w 2017 r. Największym zainteresowaniem amatorów zorganizowanych podróży cieszą się południowe kraje, takie jak Grecja, Turcja i Hiszpania - informują eksperci Deutsche Banku.

- Na popularność tzw. city breaks, czyli kilkudniowych wypoczynków, czy to w Polsce, czy za granicą, wpływa coraz szersza i dostosowana do indywidualnych potrzeb oferta miniwczasów w biurach turystycznych - mówi prof. Małgorzata Bombol ze Szkoły Głównej Handlowej. - Pamiętajmy także o tym, że coraz więcej osób korzysta z dobrodziejstw samodzielnego organizowania czasu wolnego poprzez serwisy rezerwacyjne miejsc noclegowych czy środków komunikacji. Przy dobrej orientacji w aplikacjach i portalach oraz odrobinie poświęconego czasu można wyjechać na ciekawy wyjazd za niewielką cenę. Nie oznacza to oczywiście, że przestaliśmy korzystać z popularnych również dawniej wyjazdów na działkę. Ten sposób spędzania weekendów, i to nie tylko tych długich, jest popularny szczególnie wśród osób starszych - dodaje.

Reklama

O preferencje związane z weekendowymi podróżami Deutsche Bank zapytał również osoby o miesięcznych zarobkach przekraczających 7 tys. zł netto. Okazuje się, że skłonność do częstych wyjazdów rośnie wraz z dochodami. Średnio raz w miesiącu wyjeżdża co czwarty zamożniejszy Polak (24 proc.) , a raz na kwartał nawet co trzeci (34 proc.). O ile wśród osób o wyższych dochodach zaledwie 8,5 proc. zadeklarowało, że nie wyjeżdża w ogóle, to w przypadku ogółu Polaków odsetek ten wzrasta do ponad 24 proc.

- Nasze społeczeństwo bogaci się w szybkim tempie, co przekłada się zarówno na liczbę, jak i jakość wypoczynkowych wyjazdów - mówi Monika Szlosek, Dyrektor Bankowości Detalicznej i Inwestycyjnej, Deutsche Bank. - Częste weekendowe podróże nadal jednak pozostają przede wszystkim domeną zamożniejszych Polaków - zaznacza.

Eksperci nie mają wątpliwości, że moda na kilkudniowe wyjazdy będzie w najbliższym czasie napędzać koniunkturę w branży turystycznej. - To także bardzo dobra wiadomość dla krajowej branży turystycznej. Już teraz widzimy, że procentują inwestycje poczynione na przestrzeni ostatnich lat, zarówno przez władze popularnych turystycznych miejscowości, jak i właścicieli hoteli, pensjonatów i innych miejsc noclegowych oraz korzystających ze wzmożonego ruchu weekendowego restauratorów - komentuje prof. Bombol.(js)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży | turystyka | hotele
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »