Polscy konsumenci unikają niezdrowych produktów

Zmieniają się zakupowe zwyczaje Polaków. Aż 40 proc. polskich konsumentów rezygnuje z deseru gdy zawiera on laktozę, gluten lub cukier.

Zwiększająca się świadomość dotycząca zdrowego stylu życia oraz rosnąca liczba osób z nietolerancjami pokarmowymi sprawia, że liczba konsumentów, która przykłada uwagę do tego z jakich składników składa się ich dieta, systematycznie rośnie.

Z badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie Tesco Polska wynika, iż już co czwarta osoba unika w diecie cukru, a co 10 ankietowany unika w diecie glutenu i laktozy.

Badania pokazują, iż 40 proc. respondentów jest skłonnych zrezygnować z deseru, gdy zawiera on cukier, laktozę lub gluten.

Reklama

Z danych wynika, że diety eliminacyjne to domena kobiet. Prawie 60 proc. z nich unika w swojej diecie cukru, laktozy lub glutenu. Częściej niż mężczyźni skłonne są zrezygnować z deseru jeśli zawiera on cukier, laktozę lub gluten.

- Coraz większa popularność artykułów spożywczych bez glutenu, bez laktozy i bez cukru sprawia, iż sieci handlowe decydują się na rozwój tej grupy produktów - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco.

Z laktozy i glutenu częściej rezygnują młodzi respondenci w wieku 20-35 lat (12 proc.). (opr.js)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: handel | sieci handlowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »