Polscy konsumenci unikają niezdrowych produktów
Zmieniają się zakupowe zwyczaje Polaków. Aż 40 proc. polskich konsumentów rezygnuje z deseru gdy zawiera on laktozę, gluten lub cukier.
Zwiększająca się świadomość dotycząca zdrowego stylu życia oraz rosnąca liczba osób z nietolerancjami pokarmowymi sprawia, że liczba konsumentów, która przykłada uwagę do tego z jakich składników składa się ich dieta, systematycznie rośnie.
Z badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie Tesco Polska wynika, iż już co czwarta osoba unika w diecie cukru, a co 10 ankietowany unika w diecie glutenu i laktozy.
Badania pokazują, iż 40 proc. respondentów jest skłonnych zrezygnować z deseru, gdy zawiera on cukier, laktozę lub gluten.
Z danych wynika, że diety eliminacyjne to domena kobiet. Prawie 60 proc. z nich unika w swojej diecie cukru, laktozy lub glutenu. Częściej niż mężczyźni skłonne są zrezygnować z deseru jeśli zawiera on cukier, laktozę lub gluten.
- Coraz większa popularność artykułów spożywczych bez glutenu, bez laktozy i bez cukru sprawia, iż sieci handlowe decydują się na rozwój tej grupy produktów - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco.
Z laktozy i glutenu częściej rezygnują młodzi respondenci w wieku 20-35 lat (12 proc.). (opr.js)