"Puls Biznesu": UOKiK i FK komentują ustawę antylichwiarską

W opinii przesłanej resortowi UOKiK pozytywnie odniósł się do obowiązkowego załączania do umowy pożyczkowej oświadczenia klienta o jego sytuacji finansowej, czyli informacji o jego dochodach i wydatkach - informuje wtorkowy "Puls Biznesu".

Jak czytamy w dzienniku, "w połowie lutego ruszył etap uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych w sprawie noweli ustawy antylichwiarskiej. Gospodarzem projektu (UD 145) jest Ministerstwo Sprawiedliwości".

Na początku marca opinie do ustawy przekazały resortowi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Federacja Konsumentów.

"Popieramy ograniczenia lichwy zaproponowane przez MS - powiedziała gazecie Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK. W opinii przesłanej resortowi UOKiK popiera również pomysł unieważnienia umowy, gdy pożyczkodawca świadomie udzieli finansowania osobie zadłużonej, która od ponad pół roku nie spłaca zobowiązań, np. innego kredytu czy rachunków za telefon czy prąd - napisał "PB".

Reklama

"UOKiK w pełni popiera też przepis zapobiegający obchodzeniu limitów kosztowych i rolowaniu pożyczek - zasadę 120 dni. Jeżeli klient zaciągnie więcej niż jedna pożyczkę w tej samej firmie lub firmach powiązanych ze sobą kapitałowo lub osobowo, koszty odsetkowe i pozaodsetkowe będą się sumować" - informuje "Puls Biznesu".

"Zgadamy się z resortem sprawiedliwości, że problem lichwy w Polsce istnieje" - mówi dziennikowi Kamil Pluskwa-Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów. Jego zdaniem "projekt zaproponowanych regulacji tego problemu jednak nie rozwiązuje", zaś ich efekt "może być taki, że z rynku znikną firmy pożyczkowe, a klienci stracą dostępne i legalne źródło finansowania".

PAP
Dowiedz się więcej na temat: lichwa | pożyczka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »