Szaleństwo zakupów w tegoroczny Black Friday

Black Friday to jeden z najważniejszych dni w e-handlu, kiedy to sklepy internetowe notują rekordowe wyniki sprzedaży. W tym roku spodziewane są jeszcze lepsze rezultaty.

Black Friday przypada w tym roku 24 listopada. Dla sklepów internetowych jest to pierwszy tak znaczący moment sezonu świątecznego i szansa na zrealizowanie celów sprzedażowych.

Tłumy klientów, długie kolejki i brak czasu na zakupy w tradycyjnych sklepach, często skłaniają kupujących do korzystania z ofert on-line. Zatem coraz lepsze wyniki branży e-commerce nie powinny nikogo dziwić. Według firmy analitycznej Adobe Digital Insights, wartość sprzedaży w Internecie w tym dniu w 2016 roku przekroczyła 3 miliardy dolarów. Z kolei sklep Alibaba.com zanotował sprzedaż na poziomie 25,3 miliardów dolarów (wzrost o 40 proc. w porównaniu do ubiegłego roku), który osiągnął w Dniu Singla ("Single's Day"), będącym chińskim odpowiednikiem Black Friday.

Reklama

RTB House, działająca globalnie polska firma, przeanalizowała setki kampanii pod względem rosnącej z roku na rok popularności zakupów w Black Friday.

W 2016 roku, tego dnia e-sklepy odwiedziło o ponad 106 proc. klientów więcej niż w roku poprzednim, a liczba transakcji wzrosła o 204 proc.

W porównaniu do Black Friday w roku 2015, w ubiegłym roku dzień ten przyciągnął do sklepów internetowych o ponad 43 proc. więcej osób, które sfinalizowały o ponad 104 proc. więcej transakcji.

Liczba odwiedzin w e-sklepach w Black Friday w 2016 roku była niemal 65 proc. wyższa, a liczba transakcji o ponad 170 proc. większa niż średnia dla pozostałych dni listopada.

W Polsce w 2016 roku w trakcie Black Friday sklepy internetowe odwiedziło ponad 48 proc. osób więcej niż średnia w listopadzie, które w sumie sfinalizowały o ponad 138 proc. transakcji więcej niż średnia w listopadzie.

Z kolei w trakcie Cyber Monday w tym samym roku sklepy internetowe odwiedziło o ponad 16 proc. osób więcej niż wynosiła średnia w listopadzie. Ponadto tego dnia klienci finalizowali o ponad 45 proc. transakcji więcej niż średnia dla tego miesiąca.

Łukasz Abgarowicz z RTB House przewiduje, że oferty Black Friday spotkają się w tym roku z jeszcze większym zainteresowaniem.

- Rok temu wskaźnik konwersji (czyli liczby reakcji klientów w stosunku do ogólnej liczby kliknięć w reklamach) był w trakcie Black Friday o niemal 70 proc. wyższy niż średnio w listopadzie 2015 roku. Wzrost wydatków na reklamę, a jednocześnie liczby osób kupujących on-line pozwala nam przypuszczać, że branża e-commerce zanotuje kolejne rekordy - przekonuje. (opr.js)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: e-handel | handel | e-commerce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »