Wygrana frankowiczów przed sądem

Frankowicze wygrali przed sądem z bankiem - poinformowało TVP Info. Warszawski Sąd Okręgowy zasądził od banku na rzecz klientów 2,1 mln zł, uznając, że przed podpisaniem umowy bank nierzetelnie informował o oferowanym produkcie.

Wyrok, o którym poinformowało TVP Info, jest o tle przełomowy, że sąd nie zakwestionował zapisów samej umowy, ale czynności, które doprowadziły do jej podpisania. Tymczasem do tej pory sądy kwestionowały przede wszystkim poszczególne zapisy w umowach kredytowych.

Sąd uznał, zaznaczyło TVP Info, że pracownicy dawnego Noble Banku źle informowali klientów o kredycie denominowanym we frankach szwajcarskich. Przede wszystkim udzielali nierzetelnych informacji na temat kosztów umowy, korzyści, a przede wszystkim ryzyka zaciągnięcia zobowiązań w obcej walucie. Według sądu takie zachowanie pracowników banku było naganne, a sama umowa, która została podpisana później, nieważna.

Reklama

Według relacji TVP Info, w 2007 roku do Noble Banku zgłosili się klienci, którzy chcieli tam złożyć swoje oszczędności. Obsługiwał ich doradca finansowy banku. Podczas rozmowy namówił ich na kredyt denominowany we frankach w kwocie 2,1 mln zł. Klienci podpisali umowę kredytową.

Rok później wybuchł kryzys gospodarczy i frank szwajcarski zaczął gwałtownie drożeć. Klienci Noble Banku, których reprezentuje adwokat Dariusz Wółkiewicz, swoje zobowiązanie spłacili całkowicie w 2013 roku, ale razem z kapitałem i odsetkami oddali do banku 4,2 mln zł - dodało TVP Info.

Teraz Sąd Okręgowy w Warszawie uznał, że ich umowa jest nieważna i sprzeczna z zasadami współżycia. Zgodnie z wyrokiem sądu bank musi oddać klientom 2,1 mln zł. Wyrok nie jest prawomocny.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: frankowicze | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »