Zajączek w cieniu świętego Mikołaja: Polacy wydadzą na Wielkanoc tylko 400 złotych

Średnio ok. 400 zł zamierzają przeznaczyć w tym roku Polacy na organizację świąt wielkanocnych - wynika z badania Barometr Providenta. To kwota o blisko 300 zł większa niż koszty związane ze zwykłym weekendem. W przypadku większości z nas (59 proc.) wydatki zostaną utrzymane na podobnym poziomie jak rok temu.

- Wielkość rodziny i wysokość dochodów to dwa główne czynniki, które determinują wydatki na święta wielkanocne. Na przykład rodziny czteroosobowe planują wydać w tym roku 511 zł, podczas gdy rodziny jednoosobowe - zaledwie 250 zł, więc różnica jest znacząca - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Mariusz Pawłowski, dyrektor Departamentu Customer Intelligence w firmie Provident Polska.

Podobnie jest z dochodami: im są one wyższe, tym więcej pieniędzy przeznaczają gospodarstwa domowe na organizację świąt. Przykładowo rodziny z dochodami do 2 tys. zł wydadzą ok. 300 zł, z kolei te, w których zarobki wynoszą 5 tys. zł i więcej - ok. 500 zł. Co ciekawe, w przypadku wydatków wielkanocnych nie widać natomiast istotnych różnic między mieszkańcami miast a mieszkańcami wsi.

Reklama

Okazuje się ponadto, że w Polsce dość popularny jest zwyczaj kupowania prezentów na Wielkanoc. - Aż 37 proc. badanych powiedziało, że planuje wydać pieniądze na prezenty wielkanocne, na tzw. zajączka. Głównie będą one pochodzić od osób, które mieszkają w miastach [...]. Jeśli chodzi o wydatki przeznaczone na ten cel, będą one rzędu 123 zł. Jest to kwota nieco wyższa niż w ubiegłym roku - stwierdza Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji w Provident Polska.

infoWire.pl
Dowiedz się więcej na temat: Wielkanoc
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »