Awaria w największym banku w Polsce usunięta

Wielka awaria w banku PKO BP została usunięta. Po godzinie 17 bank poinformował, że został przywrócony dostęp do serwisu internetowego iPKO oraz Inteligo. Później trwały prace nad przywróceniem działania aplikacji mobilnej.

"Szanowni Państwo, dostęp do serwisu iPKO i Inteligo został przywrócony. Cały czas można płacić kartami i korzystać z bankomatów. Przepraszamy za utrudnienia" - napisano na twitterze PKO BP.

Wcześniej PKO BP informowało, że z powodu usterki technicznej, niezależnej od banku, dostęp do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO był utrudniony. Trwały prace nad przywróceniem dostępu do usług. Bank przepraszał za utrudnienia zapewniając jednocześnie, że dostęp do wszystkich innych usług odbywał się bez zakłóceń, działały też karty płatnicze i bankomaty.

Reklama

IKO to aplikacja mobilna PKO BP, dostępna na telefony z systemami Android, iOS i Windows Phone, działająca od 2013 roku. W lecie przedstawiciele banku informowali, że w IKO notowanych jest 7 milionów transakcji każdego miesiąca. Serwis iPKO to serwis transakcyjny.

Jak wcześniej informowało biuro prasowe, ustalono że przyczyna usterki jest zewnętrzna, niezależna od banku i jest to problem związany z łącznością.

................

Grupa PKO BP należy do największych instytucji finansowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem w kraju pod względem skali działania, kapitałów własnych, aktywów, liczby klientów, jak i rozległości sieci dystrybucji.

Swoje usługi oferuje głównie klientom detalicznym, ale również jest ważnym partnerem dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji. Ma też znaczący udział w rynku usług oferowanych gminom, powiatom i województwom. Grupa PKO Banku Polskiego, poza działalnością ściśle bankową, świadczy usługi specjalistyczne oraz zajmuje się sprzedażą produktów finansowych (fundusze emerytalne), leasingowych, jednostek funduszy inwestycyjnych, elektronicznych usług płatniczych. Grupa po przejęciu spółek z grupy Nordea, wzmacnia także pozycje w branży ubezpieczeniowej.

krześ

Wielka awaria skutkująca brakiem dostępu do serwisów PKO BP została już usunięta. Jej przyczyna była niezależna od banku, bo był to skutek przecięcia światłowodów zapewniających komunikację. Jak już podawaliśmy, około 17 został przywrócony dostęp do usług bankowości internetowej iPKO i Inteligo, a około 19 również do bankowości mobilnej IKO. W trakcie awarii działały karty płatnicze w terminalach, choć były problemy z korzystaniem z bankomatów własnych. Jak poinformował po południu bank, wszystkie przelewy przychodzące zostały zaksięgowane. Problemy były spowodowane przez niezależną od banku usterkę techniczną, przecięcia światłowodów, zapewniających komunikację. Bank podał, że o incydencie zostały poinformowane odpowiednie organy państwowe. "Z uwagi na niedogodności, zdecydowaliśmy o zwolnieniu klientów korzystających z iPKO z opłat za przelewy natychmiastowe od dziś od godziny 18 do poniedziałku, 29.10.2018 do końca dnia" - poinformował PKO BP.
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: awaria | PKO BP SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »