BGŻ podnosi zyski
Zysk netto Banku BGŻ wzrósł w pierwszym półrocze 2007 roku o 23 proc. r/r i wyniósł 92,4 mln zł. Zysk brutto banku był wyższy o 29 proc. niż przed rokiem i wyniósł na koniec czerwca 99,5 mln zł - poinformował BGŻ w komunikacie.
"Z miesiąca na miesiąc obserwujemy stopniową poprawę naszych wyników. Zawdzięczamy to przede wszystkim rosnącym przychodom z obsługi przedsiębiorstw oraz kontynuacji dynamicznego wzrostu sprzedaży kredytów mieszkaniowych" - powiedział Jacek Bartkiewicz, prezes Banku BGŻ, cytowany w komunikacie banku.
Dodał, że wzrost zysku związany jest także z zakończoną w maju tego roku zmianą organizacji placówek i aktywizacją sprzedaży produktów i usług.
Pod koniec czerwca 2007 roku udział BGŻ w rynku kredytów mieszkaniowych wynosił 2,3 proc. wobec 1,7 proc. rok wcześniej. Od stycznia do czerwca Bank BGŻ udzielił kredytów mieszkaniowych o wartości 932 mln zł wobec 1,336 mld zł w całym 2006 roku. Zadłużenie klientów z tytułu kredytów mieszkaniowych wynosiło w końcu czerwca 2,31 mld zł.
Udział kredytów zagrożonych w portfelu BGŻ był na poziomie 5,6 proc., wobec 11,5 proc. na koniec czerwca 2006 roku.
BGŻ podał, że jego wolumeny kredytów i depozytów klientów instytucjonalnych rosły w pierwszym półroczu około 2 razy szybciej niż w całym sektorze bankowym. W końcu czerwca wartość portfela kredytowego brutto podmiotów sektora niefinansowego była na poziomie 9,1 mld zł (wzrost o 41 proc. wobec czerwca 2006 roku), a wartość depozytów wyniosła 5,1 mld zł (także wzrost o 41 proc. wobec czerwca 2006 roku).
W połowie 2007 roku bank posiadał fundusze własne stanowiące kapitał dostępny na pokrycie ryzyka bankowego na poziomie 1,7 mld zł. Współczynnik wypłacalności utrzymywany jest na poziomie 12,8 proc. w porównaniu do wymaganego minimum 8 proc. Bank BGŻ posiada sieć 263 placówek i 1.900 bankomatów. Według stanu na koniec czerwca 2007 roku Bank BGŻ prowadził 492 tys. kont osobistych, a dostęp do bankowości internetowej miało blisko 90 tys. klientów detalicznych. Liczba wydanych kart płatniczych (dla klientów detalicznych i korporacyjnych) wyniosła 549 tys.