Biedronka stawia na ekologię i testuje nowe rozwiązania

Nowy sklep popularnej sieci dyskontów na warszawskiej Białołęce wyróżniają proekologiczne rozwiązania technologiczne - m.in. panele fotowoltaiczne, stacja ładowania pojazdów elektrycznych, czy komunikacja marketingowa w sklepie na ekranach LCD zamiast papieru.

Biedronka chce być pionierem, jeżeli chodzi o ekologiczne zakupy. Nowa powierzchnia handlowa na Białołęce to miejsce, gdzie testowane będą najnowocześniejsze rozwiązania. W zależności od tego w jaki sposób przyjmą je klienci, w przyszłości mogą zostać wprowadzone w pozostałych sklepach sieci.

- Dzięki zaawansowanym technologiom, w które wyposażyliśmy Biedronkę przy ul. Modlińskiej 347, mogę ją bez wahania nazwać sklepem z najnowocześniejszą komunikacją z klientem w Polsce. Jednocześnie nie zapominamy o tym, że podstawą naszego modelu biznesowego jest efektywność. Te rozwiązania pomogą jednocześnie naszym pracownikom lepiej zarządzać sklepem i oszczędzać czas klientów i swój - mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny makroregionu w sieci Biedronka.

Reklama

Z związku z otwarciem nowego sklepu na Białołęce Biedronka przygotowała promocję "Bez VAT". 26 listopada klienci w całej Warszawie będą mogli zrobić zakupy tańsze o wartość podatku VAT obowiązującego dla danego produktu (tj. 5 proc., 8 proc. lub 23 proc.).

Na dachu nowego sklepu zainstalowano 160 paneli fotowoltaicznych o mocy 310 Wp każdy. Przedstawiciele Biedronki szacują, że energia ze słońca pokryje ok. 20 proc. zapotrzebowania energetycznego całego sklepu. Oświetlenie parkingu ma być z kolei w 100 proc. zasilane energią słoneczną i wiatrową. Przy sklepie zamontowano także bezpłatną stację ładowania pojazdów elektrycznych. Do dyspozycji kierujących elektrykami będą dwa stanowiska ładowania. Przy parkingu otworzono także stację rowerową Veturilo "Biedronka-Modlińska" z 15 stanowiskami. Nowością jest także rezygnacja z popularnych, foliowych "zrywek". Zamiast nich pojawią się papierowe torby na warzywa, owoce i pieczywo, które nadają się do recyklingu.

Biedronka testuje także rozwiązania cyfrowe. W sklepie zabraknie tradycyjnych tablic z plakatami przedstawiającymi ofertę dyskontu. Zamiast tego zamontowano ekrany LCD, na których wyświetlane będą informacje o promocjach. Wszyscy klienci będą mogli skorzystać z darmowego wi-fi na terenie sklepu. Przy kasach zamontowano czujniki, które poinformują pracowników sklepu o natężeniu kolejki. Do dyspozycji klientów oddano również stanowiska z kasami samoobsługowymi. To także pierwsza Biedronka w Polsce, w której uruchomiono samoobsługowy kącik kawowy.

- Mamy coraz mniej czasu i coraz częściej gdzieś się spieszymy. To rozwiązanie skierowane jest w szczególności do tych klientów Biedronki, którzy nie mają czasu na duże zakupy i nie chcą stać w kolejce, aby kupić dobrą kawę czy szybki lunch w drodze do pracy lub w jej trakcie. Za produkty kupione w kąciku kawowym klienci mogą zapłacić bezpośrednio przy nim - mówi Paweł Stolecki.

d.p.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »