Firmy szykujcie się - klienci będą oszczędzać

W czasie spowolnienia gospodarczego duża część konsumentów szuka oszczędności, w tym podczas codziennych zakupów - donosi "Puls Biznesu", powołując się na sondaż ARC Rynek i Opinia.

W czasie spowolnienia gospodarczego duża część konsumentów szuka oszczędności, w tym podczas codziennych zakupów - donosi "Puls Biznesu", powołując się na sondaż ARC Rynek i Opinia.

Według badania przeprowadzonego w styczniu na grupie 500 osób, 64 proc. konsumentów planuje w tym roku ograniczyć wydatki na artykuły codziennego użytku, czyli spożywcze i chemię gospodarczą.

Jednak prawie połowa oszczędzających nie zamierza rezygnować z tych produktów, które kupowała dotąd, ale chce więcej czasu spędzać na konfrontowaniu ich cen w różnych sklepach. Wysoki jest też odsetek osób, które będą bardziej koncentrowały się na tym czego rzeczywiście potrzebują i ograniczą spontaniczność.

Bardzo duża część konsumentów przyznaje się do spontanicznych zakupów - mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia. Jak dodaje, mają oni świadomość, że większa kontrola nad tym co faktycznie jest potrzebne, a co zbędne, już przyniesie oszczędności.

Reklama
PAP
Dowiedz się więcej na temat: firma | konsument | oszczędzanie | ceny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »