Jak założyć e-sklep?
Jakie są najważniejsze elementy Polityki prywatności e-sklepu? Czym są klauzule niedozwolone? W jaki sposób realizować działania Marketing Automation? Na te oraz inne pytania znajdą odpowiedź uczniowie szkół ponadgimnazjalnych w wirtualnym podręczniku "Jak założyć e-sklep?". Publikacja trafiła do uczniów 1 września i została przygotowana przez ekspertów Izby Gospodarki Elektronicznej, we współpracy z Fundacją im. Lesława A. Pagi.
- Wierzymy, że edukacja musi iść z duchem czasu i odpowiadać na realne potrzeby młodych ludzi, którzy funkcjonują na rynku. Stworzenie podręcznika "Jak założyć e-sklep?" przysłuży się rozwijaniu wśród młodych ludzi przedsiębiorczości, umiejętności samodzielnego myślenia oraz działania w Internecie. Chcemy dostarczać jak najlepszych narzędzi do nauki, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Mamy nadzieję, że nasza publikacja pomoże nie jednemu młodemu przedsiębiorcy w założeniu pierwszego biznesu. - wyjaśnia Ewa Paga, prezes Fundacji im. Lesława A. Pagi
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat prowadzenia sklepu internetowego, wprowadzi uczniów do świata biznesu elektronicznego i poprowadzi krok po kroku po procedurach związanych z założeniem własnego e-sklepu. Czytelnicy znajdą w nim praktyczne informacje dotyczące tworzenia biznesplanu, prawnych aspektów związanych z funkcjonowaniem sklepu internetowego, działań marketingowych zmierzających do pozyskania klienta, a także wyboru technologii w ramach której sklep będzie funkcjonował.
- Edukacja to działanie priorytetowe dla Izby Gospodarki Elektronicznej. Szkolimy przedstawicieli branży, seniorów, studentów na uczelniach wyższych, a teraz także uczniów szkół ponadgimnazjalnych, których będziemy edukować wspólnie z Fundacją im. Lesława A. Pagi - mówi Patrycja Sass - Staniszewska, członek zarządu w Izbie Gospodarki Elektronicznej. - Nauka osób młodych, które dopiero wkraczają na rynek pracy i w świat biznesu, a także możliwość kształtowania świadomości i dobrych praktyk, dotyczących prowadzenia własnej firmy, jest dla nas priorytetem. Za kilka lat to właśnie oni będą budować polski biznes, w tym także ten elektroniczny. Nasze działanie to również odpowiedź na potrzebę bliskiej współpracy biznesu z edukacją - dodaje Staniszewska.
W przygotowanie podręcznika "Jak założyć e-sklep?" zaangażowali się praktycy z branży e-commerce, przedstawiciele takich firm jak: Advicero Tax, Bluerank, Betterment, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy, Orba, Poczta Polska, Rzetelny Regulamin, Splio, Symcore, Tradedoubler, TrustedShops. Podręcznik powstał w ramach projektu Szkolna Internetowa Gra Giełdowa, którego organizatorami są Giełda Papierów Wartościowych oraz Fundacja im. Lesława A. Pagi.
Podręcznik do pobrania tutaj.