Klientów kilku banków czekają zmiany

Banki szykują nową porcję innowacji w serwisach internetowych i mobilnych. BGŻ BNP Paribas wprowadził dziś usługę Android Pay, umożliwiającą płatności bezgotówkowe za pomocą telefonu. Z nowej funkcjonalności mogą skorzystać nowi klienci oraz ci, którzy posiadają karty Mastercard BGŻ BNP Paribas wydane po 12 września 2016 roku. Stopniowo usługa będzie udostępniana pozostałym użytkownikom.

- Usługa Android Pay jest w pełni bezpieczna. Numery kart dołączonych do usługi są zamieniane na wirtualne numery kont. Dzięki temu sklep nie otrzymuje informacji o numerze karty, którą dokonywana jest transakcja. Wszystkie płatności zbliżeniowe powyżej 50 zł wymagają potwierdzenia kodem PIN - tak dla aplikacji Android Pay, jak i dla zwykłej karty. Użytkownicy mają też kontrolę nad swoimi transakcjami, ponieważ po każdej z nich w systemie pojawiają się powiadomienia. Historia ostatnich 10 transakcji jest dostępna w aplikacji - wyjaśnia Dorota Marciniak, dyrektor biura kart bankowych w Banku BGŻ BNP Paribas. To kolejny bank, który wprowadza ten typ płatności telefonem. Usługę Android Pay udostępniły już wcześniej: Alior, BZ WBK, Eurobank, mBank, Nest Banku, Orange Finanse oraz T-Mobile Usługi Bankowe.

Reklama

Płatności telefonem to nie jedyna zmiana jaka czeka klientów BGŻ BNP Paribas, bo w najbliższych tygodniach bank wprowadzi nową aplikację mobilną.

Wkrótce spore zmiany czekają klientów Alior Banku. Prezes Michał Chyczewski, w wywiadzie dla Interii podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy zapowiedział, że jesienią dostaną nową bankowość internetową i mobilną (już teraz dostępna jest dla nowych klientów).

Od jutra zmiany, choć już mniej rewolucyjne, czekają klientów Raifeiisen Polbank, który wprowadza nową stronę internetową. Ma być bardziej przejrzysta, czytelna i wygodniejsza w obsłudze.

Jak obiecuje, dostęp do najważniejszych z punktu widzenia klienta informacji m.in. o produktach i usługach będzie wymagał minimalnej liczby kliknięć. Przykładowo, z każdego poziomu nowej strony możliwy jest błyskawiczny kontakt z bankiem - może to być czat z doradcą, można poprosić o telefon w dogodnej porze lub wyszukać numer telefonu, pod którym załatwiona będzie sprawa. Z każdego poziomu witryny możliwy jest też dostęp do podstrony "Jak możemy Ci pomóc?", gdzie można od razu zawnioskować o potrzebny produkt, ale też otworzyć konto lub dowiedzieć się, jak przenieść je z innego banku. To kolejna zmiana, po wdrożeniu nowego systemu bankowości internetowej oraz nowych aplikacji mobilnych na telefony z systemami Android i iOS.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »