Liczba klientów TFI wzrosła do nieco ponad 2 mln

Na koniec czerwca 2013 r. liczba klientów krajowych towarzystw funduszy inwestycyjnych wzrosła do nieco ponad 2 mln osób, wynika z informacji uzyskanych od 20 TFI. W porównaniu do I kwartału br. oznacza to wzrost o +1,2%. W II kwartale br. mieliśmy do czynienia z kontynuacją, rozpoczętego w I kwartale br., wzrostu liczby klientów funduszy inwestycyjnych.

To o +24,5 tys. osób więcej w porównaniu do I kwartału 2013 r., co oznacza wzrost o +1,2%. W ciągu 12 miesięcy liczba osób inwestujących za pośrednictwem TFI wzrosła o +0,5%.

Nieco większą dynamikę odnotowaliśmy w odniesieniu do przeciętnej wartości aktywów, jaką dysponował statystyczny klient TFI. W czerwcu br. owa wartość wyniosła 63,2 tys. zł wobec 61,8 tys. zł na koniec marca. Oznacza to wzrost o +2,4%. Wynika to głównie ze wzrostu wartości środków zgromadzonych w ramach funduszy inwestycyjnych.

Reklama

Trzy czwarte klientów TFI stanowią klienci towarzystw inwestycyjnych powiązanych z dużym bankiem. Ich liczba wzrosła o +1,0% w porównaniu do I kwartału br. Tym sam jest to już trzeci kwartał z rzędu wzrostu liczby klientów tych instytucji. Jednocześnie o +3,7%, do 39,6 tys. zł, wzrosła przeciętna wartość aktywów przypadająca na statystycznego klienta w bankowym TFI.

W szybszym tempie rośnie liczba klientów 13 niebankowych TFI. W ich przypadku dynamika zmian wyniosła +1,9%, przy czym w aż dwóch towarzystwach liczba klientów wzrosła o ponad +10%. Na koniec marca statystyczny klient niebankowego TFI posiadał jednostki funduszy warte 136,2 tys. zł.

W sumie w II kwartale z 20 TFI, wzrost liczby klientów odnotowało 14 z nich.

Zespół Analiz Online

Analizy OnLine
Dowiedz się więcej na temat: fundusze akcji | fundusze inwestycyjne | liczb
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »