MojeID. Sposób dla tych, którzy nie pamiętają loginów i haseł

Kolejna duża instytucja umożliwia weryfikowanie tożsamości poprzez mojeID. To usługa, która może wyeliminować problem zapamiętywania setek loginów i haseł, ale pod warunkiem, że się upowszechni.

Usługa mojeID, opracowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości, dzięki której użytkownik zyskuje łatwy dostęp do portali instytucji, z usług których korzysta. Bez konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów, bo potwierdza swoją tożsamość w bankowości elektronicznej. Działa na takiej samej zasadzie, jak Profil Zaufany, potwierdzany w bankowości internetowej i służący do identyfikowania się w kontaktach z urzędami i instytucjami państwowymi.

Reklama

Po stronie banków z tej usługi mogą już korzystać klienci PKO Bank Polski, Bank Pekao oraz ING Banku Śląskiego. Natomiast po stronie dostawców usług taką formę weryfikacji klientów umożliwiły już Medicover Polska, PGNiG, Diners Club Polska, Totalizator Sportowy, Open Life, PZU, a od wczoraj również Nationale Nederlanden.

Użytkownik, który chce się zweryfikować w danej instytucji po wyborze opcjo mojeID jest przenoszony na stronę internetową banku, tam się loguje, a potem wraca na stronę instytucji.

W ten sposób można wiec np.  uzyskać dostęp do swoich danych medycznych czy zawrzeć umowę na dostawę gazu.

Proces samego uwierzytelniania odbywa się więc tylko w systemie banku, a instytucja dostaje informację, o tym że dana osoba została zweryfikowana. Z kolei bank nie ma wglądu w to co robi dana osoba na portalu tej instytucji np. ubezpieczyciela czy lecznicy.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bankowość | hasło komputerowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »