Netia zaproponuje rekompensaty konsumentom za telefony od konsultantów

Po interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Netia zaproponuje konsumentom rekompensaty za telefony z ofertą zawarcia umowy. Firma nie miała na to zgody, co jest sprzeczne z prawem telekomunikacyjnym - poinformował we wtorkowym komunikacie UOKiK.

- Urząd wydał kolejną decyzję dotyczącą nachalnych telefonów od konsultantów. Firma Netia dzwoniła do konsumentów z ofertą zawarcia umowy choć nie miała na to ich zgody. Jest to niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. Okazało się że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały Netii prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej co jest niezgodne z przepisami. Mimo że Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów to nie zwalnia jej to z odpowiedzialności za jej działania - powiedział prezes UOKiK Marek Niechciał.

Reklama

Dodał, że Netia zobowiązała się do zmiany zasad współpracy z partnerami i będzie pozyskiwać zgody abonentów na kontakt w celach marketingowych oraz zobowiąże do tego swoich partnerów, jeżeli będzie korzystała z ich gotowych baz.

- Konsumenci mogą liczyć na rekompensaty. Dotyczą one wszystkich osób, do których firma wykonywała telefony, nawet jeżeli nie zdecydowali się korzystać z usług Netii. Przykładowo osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują otrzymają do wyboru trzy warianty: 120 zł nadpłaty na koncie abonenckim, albo mogą wypowiedzieć umowę bez konsekwencji finansowych lub zawrzeć nową umowę z niższymi opłatami - wyjaśnia Niechciał.

Dodał on, że klienci w ramach rekompensaty mogą też uzyskać dostęp do programu antywirusowego lub kanału filmowego.

Jak informuje UOKiK rekompensaty przysługują też osobom, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały. Będą one mogły wybrać jedną z kilku opcji: zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą za aktywację usługi i sprzęt, albo dostęp do programu antywirusowego na rok lub kanału filmowego na sześć miesięcy.

Czas na skorzystanie z rekompensaty wynosi trzy miesiące od pojawienia się informacji na stronie internetowej Netii.

Łukasz Pawłowski

PAP
Dowiedz się więcej na temat: konsultant | Netia SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »