Polacy coraz więcej wydają na sport i rozrywkę

Rośnie wartość rynku usług związanych ze sportem i rozrywką. Coraz więcej rodaków przyznaje się do aktywności sportowej i zwiększonych wydatków na siłownię, wypoczynek czy alternatywną turystykę (ekstremalne wyprawy).

Na pytanie "Czy Polacy są narodem uprawiającym sport" 46 proc. respondentów odpowiada, że uczymy się być aktywni sportowo, a 26 proc. uważa, ze jesteśmy z roku na rok coraz bardziej aktywni. Oprócz standardowych dyscyplin, jak bieganie czy jazda na rowerze, wśród zainteresowań Polaków realizowanych w czasie wolnym, pojawiają się coraz częściej sporty ekstremalne.

27 proc. zapytanych przez serwis Prezentmarzeń Polaków twierdzi, że sporty ekstremalne są atrakcyjną alternatywą dla standardowych aktywności fizycznych, a 22 proc., że są sposobem na przeżycie ekscytującej przygody. Dla 19 proc. respondentów to wyznacznik naszych czasów. Według 17. proc. to efekt panującej mody na sporty ekstremalne, a według 15. proc. wynika to z faktu, że coraz więcej Polaków stać na oryginalne rozrywki.

Reklama

Czas na rozrywkę Polacy najczęściej znajdują podczas weekendu (27 proc.), wieczorem (21 proc.) i podczas urlopu lub na wakacjach (19 proc.). Najchętniej z różnych form rozrywki korzystają w towarzystwie partnera lub partnerki (37 proc. odpowiedzi), jak również w towarzystwie przyjaciół lub znajomych (29 proc. wskazań) oraz z rodziną (24 proc. odpowiedzi).

Coraz częściej także, jak pokazało badanie, Polacy wyjeżdżają na krótkie urlopy typu "city break", aby aktywnie zwiedzać miasta, poczuć ich atmosferę oraz spróbować lokalnych rozrywek. City break to alternatywna forma wypoczynku dla osób, które nie mają czasu na dłuższy urlop. To również modny i cieszący się coraz większym zainteresowaniem trend nie tylko w zagranicznej, ale również w polskiej turystyce i rozrywce według 29 proc. respondentów badania "Ulubione aktywności i rozrywki Polaków".

W dalszym ciągu zauważalna jest różnica pomiędzy wydatkami na rozrywkę i wypoczynek pomiędzy mieszkańcami Polski a Europy Zachodniej. Jak wynika jednak z badań z roku na rok, rośnie wartość rynku usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką, w 2018 roku szacowano ją na poziomie 80 mld. Rośnie także kwota, jaką statystyczny Polak przeznacza na rekreację i przyjemności. Nasze preferencje odnośnie form spędzania czasu zmieniają się, stajemy się coraz zamożniejsi, dysponujemy coraz większą pulą wolnej gotówki i chcemy atrakcyjnie spędzać czas wolny.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2018

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: turystyka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »