Rating dla UNIQA

UNIQA przejęła Zakład Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIĘ S.A. i POLONIĘ-ŻYCIE S.A. Jej udziały w tych spółkach wynoszą odpowiednio 98,20% i 98,16%..

UNIQA przejęła Zakład Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIĘ S.A. i POLONIĘ-ŻYCIE S.A. Jej udziały w tych spółkach wynoszą odpowiednio 98,20% i 98,16%..

Międzynarodowa agencja ratingowa "Standard & Poor's" przyznała i tym samym potwiedziła zeszłoroczny counterparty credit and insurer financial strength rating "A" dla giełdowej spółki UNIQA Versicherungen AG.

UNIQA Versicherungen AG jest spółką matką i wewnętrznym reasekuratorem koncernu UNIQA, który jest wiodącym ubezpieczycielem Austrii.

Wskaźniki ratingowe uwzględnione przez Standard & Poor's:

- strategiczna rola koncernu UNIQA i jego centralna funkcja jako reasekuratora spółek - córek

- bardzo silna pozycja Grupy UNIQA na rynku austriackim. Koncern UNIQA jest wiodącą spółką w dziedzinie ubezpieczeń życiowych i chorobowych (dzięki Raiffeisen Versicherungen i UNIQA Personenversicherung) oraz w dziedzinie ubezpieczeń majątkowych (dzięki UNIQA Sachversicherung).

Reklama

Z uwagi na wielkość rynku austriackiego i ograniczone możliwości wzrostu sprzedaży na tym rynku koncern prowadzi intensywną strategię ekspansji międzynarodowej na rynkach mających duże możliwości wzrostu przede wszystkim w środkowej i wschodniej Europie i w krajach sąsiednich. Najnowszym przykładem takiej ekspansji jest wejście na rynek polski, gdzie UNIQA przejęła Zakład Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA S.A. i POLONIA-ŻYCIE S.A. Jej udziały w tych spółkach wynoszą odpowiednio 98,20% i 98,16%.

Obecnie udział spółek zagranicznych w składce Grupy UNIQA wynosi 9%. W planach

średniookresowych zakłada się wzrost tego wskaźnika do 15%.

- silny kapitał gwarantujący przyszły rozwój Grupy UNIQA.

Perspektywy

Mniej korzystne wyniki w 2000r. były uwarunkowane trudnym otoczeniem rynku austriackiego, w szczególności rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Ponadto w 2000r. poniesiono koszty restrukturyzacji oraz koszty zakończonego sukcesem wprowadzenia na rynek marki UNIQA.

Według Standard & Poor's strategia Zarządu UNIQA silnie zorientowana na zysk przyniesie poprawę wyników w ciągu 2 lat. Celem na 2002 rok jest osiągnięcie wskaźnika zwrotu z kapitału (Return on Equity - ROE) na poziomie 15%.

Źródło: UNIQA Presseaussendung

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: standard | rating | uniqa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »