"Rzeczpospolita": Jeśli na zakupy, to w czasie pracy

Dla sklepów internetowych statystycznie najintensywniejszy pod względem sprzedaży jest wtorek, a najsłabiej wypada weekend - wynika z dokonanej przez serwis Ceneo analizy 3 mln transakcji, o której pisze czwartkowa "Rzeczpospolita".

Dziennik zwraca uwagę, że Polacy uwielbiają e-zakupy, robi je już 62 proc. internautów, którzy zostawiają w e- -sklepach i na platformach ponad 50 mld zł rocznie. Z analizy serwisu Ceneo, o której pisze gazeta, wynika, że konsumenci w zdecydowanej większości są z takiej możliwości bardzo zadowoleni. Mają też swoje zwyczaje, z analizy 3 mln transakcji wynika, że najwięcej realizowanych jest od wtorku do czwartku, w zasadzie od rana do wieczora, zatem Polacy chętnie kupują po prostu w godzinach pracy.

"Dane pokazują, że Polacy w ciągu ostatniego roku mocno ograniczyli weekendowe zakupy w sieci. Impulsem do takiego zachowania w sieci może być zakaz handlu w niedzielę" - powiedział gazecie Dariusz Grabowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Ceneo.pl. "Prawdopodobnie z góry zakładamy, że ten czas spędzimy z rodziną, a nie na zakupach, również tych internetowych. Nadrabiamy za to w ciągu tygodnia" - dodał.

Reklama

Dlatego sobota i niedziela mają najniższy udział w transakcjach - odpowiednio 12,2 proc. oraz 8,9 proc. To o kilka pkt. proc. mniej niż w inne dni.

"Rz" podaje także, że po analizie polskich zakupów widać również, że rytm narzuca im jeszcze harmonogram wypłacania wynagrodzeń. Co miesiąc Polacy generują w sklepach internetowych dwa tzw. szczyty zakupowe. Zaczynają się one każdego pierwszego i dziesiątego dnia miesiąca, co jasno pokazuje, że wtedy najwięcej osób otrzymuje wypłatę wynagrodzenia. Ceneo podaje, że wówczas zainteresowanie zakupami utrzymuje się na wysokim poziomie przez kilka dni.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: zakupy online
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »